خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی:

استیضاح وزیر راه چاره کار نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: جمعی از نمایندگان خانه‌ملت پس از حادثه ریلی سمنان موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح می‌کنند درحالیکه این امر در واپسین ماه‌های دولت یازدهم چاره حل معضلات ریلی کشور نیست.

به گزارش ایلنا، محمد حسینی در جمع خبرنگاران در اراک افزود: علت حادثه تلخ برخورد دو قطار در سمنان  باید با دقت بررسی شود و اگر خطا و تقصیری هست با شهامت از مردم عذرخواهی شده، برای پیشگیری از این حوادث چاره‌ای اصولی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: اینکه از مسئولان ذیربط در مجلس سئوال شود امری مطلوب است اما استیضاح وزیر چاره کار نیست چرا که در پایان عمر دولت قرار داریم و این امر نمی‌تواند چاره بر طرف شدن مشکلات باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهم خاطرنشان کرد: شبکه ریلی کشور فرسوده است و ترمیم و اصلاح این فصل مهم ارتباطی از اولویت‌های فرابخشی مندرج در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

 رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: حوزه ریلی در دنیا به عنوان حمل و نقل ارزان، امن و سریع پیشرفت قابل توجهی داشته و ایران در دهه‌های قبل، از افق‌های توسعه‌ای این بخش فاصله زیادی گرفته است.

وی یادآور شد: دولت در لایحه‌ای که تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده به موضوع ریلی پرداخته و تلاش نمایندگان در خانه ملت این است که درصد بیشتری از منابع بودجه‌ای به بحث ریلی و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: مجمع نمایندگان و مسئولان اجرایی استان در آماده سازی زمینه سفر محور امورشان را بر وحدت و هم افزایی قرار دادند و در مجموع، این سفر دستاوردهای مطلوبی را به همراه داشت.

حسینی یادآور شد: در سفر دولت ۹۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در نظر گرفته شد که بی‌درنگ پس از انجام سفر با تشکیل کمیته‌ای ویژه پیگیری تحقق این مصوبات، آغاز شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار باید در سال ۹۵ در استان و در طرح‌های ملی تخصیص ۱۰۰ درصدی پیدا کند که از محل ماده واحده سفر ریاست جمهوری در قانون بودجه و ردیف‌های ذیل آن دنبال می‌شود.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح‌های مشمول اعتبارات سفر در سال جاری بیشتر در حوزه طرح‌های ملی آبرسانی، کشاورزی، رفع نقاط حادثه خیر و توسعه جاده‌ها، هشت طرح ورزشی، بهداشت و درمان و سه بیمارستان و طرح‌های فرهنگی و گردشگری است.

حسینی گفت: در حوزه آبرسانی ابلاغیه اعتبار سفر دولت نهایی شده و تخصیص اعتبار نیز در دستور کار قرار گرفته که از ۲۰۰ میلیارد ریال سال ۹۵، ۱۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است

کد خبر : ۴۳۲۹۸۰