خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

عده‌ای با طرح تجمیع بیمه‌ها بدنبال تشدید مشکلات کارگران هستند/ با این طرح بیمه‌ها ورشکسته می‌شوند

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی امروز در اقدامی تعجب برانگیز برخلاف نظر دولت، به بررسی پیشنهاد کمیسیون بهداشت درباره تجمیع بیمه‌های درمانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرغم اعتراض‌های جدی جامعه کارگری درباره جداکردن معاونت سازمان تامین اجتماعی و اختصاص منابع متعلق به کارگران به دیگران که هیچ حقی در صندوق تامین اجتماعی ندارند، امروز کمیسیون تلفیق به جای بررسی لایحه دولت و تامین نظرات قوه مجریه، پیشنهاد کمیسیون بهداشت را مورد بررسی قرار داد که نتیجه آن ورشکستگی بیمه‌ها و به هدر دادن سرمایه‌های کارگران در صندوق تامین اجتماعی است.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در این جلسه حاضر شده بود، با تاکید براینکه طرح تجمیع بیمه‌ها به طور جدی موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد، گفت: افزایش هزینه‌ها علاوه بر وارد آوردن لطمه جدی به بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی، موجب عقیم ماندن طرح استقرار رفاه اجتماعی خواهد شد.

وی گفت:‌از این پس باید با اجرای طرح تجمیع بیمه ها، کفایت مالی تک تک افراد جامعه و خانوارهای ایرانی را مورد ارزیابی قرار دهیم تا به این نتیجه برسیم تا افراد توانایی پرداخت حق بیمه خود را دارند یا خیر.

ربیعی با هشدار نسبت به تضییع سرمایه‌های کارگران با اجرای طرح تجمیع بیمه‌ها اظهار کرد: عده‌ای با اصرار بر اجرای طرح تجمیع می‌خواهند مشکلات کارگران را تشدید کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخلاف ادعاهای صورت گرفته توسط عده‌ای که صلاحیت اظهارنظر در مورد سرمایه‌های کارگران را ندارند، ادامه داد: در دو سال گذشته سازمان تامین اجتماعی علاوه بر آنکه به طور کامل تعهدات درمانی خود را عمل کرده است به بالا بردن کیفیت خدمات درمانی ارائه شده نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

کد خبر : ۴۲۸۲۳۴