خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

حادثه شهران آزمونی برای مدیریت بحران شهری بود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد:حادثه شهران نشان داد همجواری شریانهای حیاتی بدون رعایت مباحث فنی خطری بالقوه برای تهدید جوامع شهری است و در اجرای این شبکه ها مدیریت یکپارچه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که به منظور مرور درس های آموخته شده از حادثه شهران و وضعیت شریانهای حیاتی در شهر تهران تشکیل شده بود گفت : برگزاری اینگونه جلسات برای مرور اقدامات و بررسی نقاط ضعف و قوت در ارائه عملکرد موثر در حوادث آتی بسیار موثر است.

وی افزود:حادثه شهران نشان داد همجواری شریانهای حیاتی  بدون رعایت مباحث فنی  خطری بالقوه برای تهدید جوامع شهری است و در اجرای این شبکه ها مدیریت یکپارچه وجود ندارد.

 نجار تأکید کرد: در مقررات مربوط به حفاری های مورد نیاز در مراکز جمعیتی به ویژه کلان شهرها لازم است از لحاظ نرافزاری و سخت افزاری تجدید نظر انجام گیرد و استفاده از پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارت ضروری است.

معاون وزیر با یادآوری حوادث مشابه و آتش سوزی جنگلها ، عزم  ملی  و جدی همه سازمانهای امدادی و مرتبط  برای پیشگیری و آموزش در زمینه پیش بینی از حریق و اطفاء  آن  و همچنین  جلوگیری ازبین رفتن منابع عمومی کشور را خواستار شد.

در این جلسه  دستگاههای مرتبط با مدیرت بحران به ارائه درس های آموخته شده از حادثه شهران پرداختند.

لازم به ذکر است  در سحرگاه ۲۸ خرداد نشست زمین در میدان شهران باعث شکستگی خط لوله گاز و انفجاری مهیب در این منطقه شد؛ انفجاری که گودالی عمیق در خیابان ایجاد کرد و شعله‌های آن تا ارتفاع ۲۰ متری به هوا بلند شد.

کد خبر : ۳۹۷۳۹۰