خبرگزاری کار ایران

حقانی در جمع خبرنگاران؛

ناپایداری 80 درصد درآمدهای شهرداری بیانگر بیمار بودن بودجه است

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۶۲۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: اگر فرمانداری یا وزارت کشور به اعتراضاتم در مورد بودجه سال 95 شهرداری تهران رسیدگی نکند؛ شکایت خود را به دستگاه‌های بالاتر ارجاع می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران و در جمع خبرنگان با بیان اینکه هر نوع مصوبه‌ای در شورای شهر باید به تصویب اکثریت اعضای شورا برسد و جلسات شورا نیز زمانی رسمیت می‌یابد که دوسوم اعضا در صحن باشند؛ گفت: بودجه 3 قسمت دارد که شامل منابع، تبصره‌ها و مصارف است و ایراد من آن بوده که چرا فرمانداری دقت لازم را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه 20 درصد از بودجه شهرداری از درآمد پایدار تشکیل شده و مابقی آن حاصل درآمدهای ناپایدار همچون تراکم فروشی است ادامه داد: بودجه ما در شهرداری بیمار است  و ناپایدار بدون 80 درصد درآمدها نشانگر بیمار بودن بودجه است.

حقانی با اشاره به اینکه برای تهران نمی‌توان بیش از 7-8 هزار بودجه در نظر گرفت اظهار کرد: بخش منابع بودجه مورد به مورد بررسی شد و روی 17 هزار و 500 میلیارد تومان بسته شد. سپس تبصره‌ها مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد؛ مصارف و درآمدها همگی ردیف بودجه داشته باشند و در برابر مصارف کد پروژه داشته باشیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تصریح بر اینکه طی بررسی بودجه تبصره‌ها به مواد اضافه شدند بدون آنکه بدانیم از کجا آمده‌اند؛ اظهار کرد: تک تک مصارف و هزینه‌ها باید کد پروژه داشته و در شورا مورد بررسی و تصویب قرار بگیرند. ما در کمیسیون خدمات شهری برخی از هزینه‌های زیادی را حذف کردیم و گفتیم برای جلوگیری از آلودگی هوا این ارقام در بخش مترو هزینه شود اما فرمانداری این اعداد را تغییر داد و به شهرداری ارسال کرد.

حقانی خاطرنشان کرد:‌ به فرمانداری اعتراض کردم که مصارف باید در صحن شورا مصوب شود و حتی کمیسیون‌‌های تلفیق نیز حق ندارند به جای هم تصمیم‌گیری کنند و آنها را جابجا کنند.

رئیس کمیته محیط زیست با طرح این سوال که فرمانداری تهران چرا هنوز به سازمان پسماند بودجه می‌دهد تاکید کرد: از سال 90 به بعد اعطای پول به این سازمان ممنوع بوده و اختصاص بودجه به این سازمان مغایر با قوانین است.

وی با اشاره به تصحیح اشتباهات موجود در لایحه بودجه گفت: این اشتباهات 70 درصد بودجه خدمات شهری را تشکیل می‌دهدو اگر فرمانداری و یا وزارت کشور به این موضوع رسیدگی نکنند به دستگاه های بالاتر شکایت می‌کنم.

حقانی با یادآوری اینکه قرار بود در خصوص اعتراضات خود با چمران صحبت کنیم که این کار انجام نشد، اظهار کرد: در نهایت اعتراض خود را با فرمانداری مطرح کردم زیرا وکیل مردم هستم و در برابر آنها مسئولم.

وی در پایان تاکید کرد: بودجه شهرداری نباید در جای دیگر اختصاص داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز