خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: با برنامه‌های نو آمده‌ام

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۲۸

نباید سوءمدیریت برخی افراد و جریان‌ها، به پای روحانیت و رهبری انقلاب نوشته شود و باید بتوانیم دست در دست هم با اصلاح تدریجی امور و استفاده از منابع انسانی و طبیعی خدادادی كشور، بار دیگر توان مدیریت حاكمیت دینی را با تكیه بر اسلام و پرهیز از پیرایه‌های انحرافی، با جلب اعتماد و اطمینان مردم به جهانیان نشان دهیم.

براساس وظیفه دینی و ملی، با توجه به تجربه‌های اجرایی گذشته ولی با دیدگاه‌ها و برنامه‌های نو، برای رفع مشكلات معیشتی و اقتصادی مردم، تقویت عقلانیت و اعتدال در جامعه، تأمین آسایش و امنیت و ترمیم سیاست خارجی آمده‌ام و با فضل خدا، همدلی و یاوری صمیمانه مردم به پیمودن این راه دشوار ولی ممكن و قابل حصول امیدوارم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار صمیمانه صدها نفراز استادان، پژوهشگران، نویسندگان و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان این سخنان افزود: پس از پایان 8 سال جنگ تحمیلی كه مشكلات عدیده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، كشور را به شدت رنج می‌داد و شرایط عمومی جامعه، به دلیل كسری بودجه، ویرانی‌های به جا مانده در پنج استان جنگ‌زده كشور، وضعیت بد اقتصادی، بیكاری و نابودی زیرساخت‌ها و ركود تولید و كسب و كار، به گونه‌ای بود كه تصور قبول مسئولیت اجرایی كشور و بهبود شرایط، بسیار سخت بود، ولی با دست خالی و كمك امام(ره) و رهبری و همت و برنامه‌ریزی‌های عقلانی مسئولان و یاری و همدلی صمیمانه مردم از همه قشرها و قومیت‌ها، توانستیم به تدریج كشور را از ورشكستگی اقتصادی و انزوای جهانی خارج كنیم و امور كشور را به روال طبیعی باز گردانیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینكه روحانیون، نماد آگاهی و هدایت جامعه هستند و با اشاره به نقش بی‌بدیل آنان به رهبری امام(ره) در بسیج توده‌های مردم علیه ظلم و استبداد در طول تاریخ ایران گفت: نباید سوءمدیریت برخی افراد و جریان‌ها، به پای روحانیت و رهبری انقلاب نوشته شود و باید بتوانیم دست در دست هم با اصلاح تدریجی امور و استفاده از منابع انسانی و طبیعی خدادادی كشور، بار دیگر توان مدیریت حاكمیت دینی را با تكیه بر اسلام و پرهیز از پیرایه‌های انحرافی، با جلب اعتماد و اطمینان مردم به جهانیان نشان دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از تشدید بداخلاقی‌های سیاسی، دروغ‌پراكنی‌ها، شایعه‌سازی‌ها، جعل و تحریف اخبار در سالهای اخیر، به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات با هدف تخریب و بدنام كردن رقیب یا رقبا توسط برخی محافل سیاسی خاص و رسانه‌های همسو كه بعضاً از بودجه‌های مستقیم یا غیرمستقیم بیت‌المال نیز اداره می‌شوند، گفت: تداوم این‌گونه بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها، مانند یك قیچی دو لبه روزی دامنگیر خود آنها نیز خواهد شد كه البته نتیجه نهایی آن، آگاهی بیشتر مردم نسبت به كانون اصلی این جریان‌ها خواهد بود.

ایشان افزود: سوءاستفاده‌های سیاسی و جناحی از اعتقادات پاك دینی و باورهای ارزشی مردم طی سالهای اخیر نیز، متأسفانه موجبات سست شدن اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان و سوءاستفاده دشمنان اسلام و معاندان داخلی و خارجی را فراهم كرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مذمّت دشنام و بداخلاقی و بی‌ادبی در دین مبین اسلام، به روایتی از زمان پیامبر اكرم(ص) اشاره كرد و گفت: شخصی در نزد پیامبر اسلام(ص) به شخص دیگری هتاكی و اهانت كرد آن شخص در جواب اهانت گفت: علیكم‌السلام، پیامبر فرمودند: فرشته‌ای كه ناظر این رفتار زشت فرد هتاك است می‌گوید، سلام و سلامتی زیبنده خود توست و تو در نزد خداوند بر فرد هتاك، برتری و رجحان داری.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشكلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه، خاطرنشان ساخت: متأسفانه گروه یا جریان‌های سیاسی كه در گذشته، با تعریف و تمجیدهای غلط بی‌حدّ و حصر خود، موجبات شكل‌گیری شرایط موجود را فراهم كرده‌اند، امروز به جای اذعان به اشتباهات و جلوگیری از تداوم آن، همچنان اصرار به پیمودن همان مسیر دارند.

ایشان افزود: امیدواریم برای حفظ و تقویت نظام و انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن كه حاصل خون شهدا و مجاهدت مبارزان و ایثارگران و صبر و تحمل خانواده‌های معزز شهداست بتوانیم با وحدت و همدلی و اعتماد، به رفع مشكلات كمك كنیم.

در ابتدای این دیدار صمیمانه و پرشور، برخی از استادان، پژوهشگران و فضلای حوزه علمیه قم دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سروش محلاتی، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را در زمینه‌های مشكلات معیشتی مردم، آینده نظام و انقلاب اسلامی بیان داشت و گفت: علما و روحانیون از شرایط موجود اظهار ناراحتی كرده و دلایل آن نیز وجود برخی انقلابی‌نماها در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام دكتر دلیر، حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات را موجب امیدواری برای رفع مشكلات اخلاقی جامعه دانست و گفت: برخی سخنان كه از تریبون‌های رسمی اظهار می‌شود در شأن نظام و انقلاب اسلامی نیست و باید مطابق با شرایط روز جامعه مسائل تبیین شود.

حجج اسلام والمسلمین مهریزی، عرب كاشانی، شریف‌نیا و مرتضوی نیز در سخنان جداگانه‌ای، مشكلات و دغدغه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی كشور را بیان كردند و ضرورت برنامه‌ریزی و اصلاح امور را مورد تأكید قرار دادند و از مشی اعتدال و پرهیز از توهین و تخریب كاندیدها در سیاست‌های انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشكر كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز