خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

آخرین اظهارات شمقدری درباره فرهادی، عباسیان و خانه سینما

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۶۹

فرهادی در فیلم گذشته نشان داده که مجذوب غرب نشده است. فرایند فعالیت خانه سینما در یك مسیر مشخص است.دولت كمك بودجه‌ای به سازمان سینمایی انجام می‌دهد.

 ایلنا: جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی معتقد است که اصغر فرهادی توانسته در هنگام ساخت فیلم گذشته همچنان ایرانی بودن خود را حفظ کند.

جواد شمقدری(رئیس سازمان سینمایی) در تازه‌ترین گفتگوی خود با خبرنگار ایلنا با اشاره به فیلم گذشته اصغر فرهادی گفت: من این فیلم را دیدم و به نظرم فیلم خوبی بود و فرهادی نشان داد که فیلمساز فهیم و دقیقی است و در این فیلم نیز علایق ایرانی خود را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: فرهادی در فیلم گذشته نشان داده که مجذوب غرب نشده و سعی کرده است غرب و اروپا را همانگونه که است نشان دهد و معرفی کند و شرایط آنجا را به همان شکلی که است به ما نشان دهد.

شمقدری افزود: فرهادی در فیلم گذشته جامعه غرب را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید که این جامعه در کنار محاسنی که دارد مشکلات و اشکالاتی نیز دارد.

رئیس سازمان سینمایی درباره علت تشکیل نشدن جلسه شورای عالی سینما در ماه‌های اخیر گفت: قرار بود یک جلسه دیگر نیز برگزار شود اما متاسفانه به دلیل حجم کارهای دولت و شخص رئیس جمهور و همچنین مشغله کاری من متاسفانه جلسه برگزار نشده است.

وی ادامه داد: البته ما دستور جلسه فوری و مهمی هم نداشتیم و بسیاری از مسائل مهم سینما همچون بحث مالیات و مساله کمک به سازمان سینمایی و وضعیت خانه سینما خارج از جلسه با رئیس جمهور مطرح شد و اقدامات لازم و دستورات لازم اخذ شد.

شمقدری افزود: در بحث مالیات با دستوری که صادر شد شش ماه دیگر به زمان تعلیق پرونده‌های مالیاتی افزوده شد همچنین درباره بحث بودجه سازمان سینمایی قرار بود دولت کمک بودجه ای به این سازمان بکنند که این مساله خارج از جلسه شورای عالی سینما با رئیس جمهور مطرح شد و ایشان دستورات لازم را دادند.البته میزان این بودجه اندك است زیرا هم اكنون بودجه كامل دولت تصویب نشده است.

وی ادامه داد: ما امسال پروژه‌هایی را داریم که در حال ساخت است و چهار پروژه سینمایی از بین آنها بسیار مهم است که نباید تعطیل شود اما نیاز به کمک دارد به صورتی که بعضی از این پروژه‌ها سه ماه است هیچ پولی دریافت نکرده‌اند.

شمقدری درباره وضعیت خانه سینما گفت: فرایند فعالیت خانه سینما در یک مسیر مشخص شده پیش می رود وهیات بازگشایی کار خود را انجام می‌دهد و باید صنوف قانونی تشکیل شود و بعد مجمع عمومی نیز شکل بگیرد.

شمقدری درباره سخنان دیروز عباسیان و استعفای وی بدون اظهارنظر مشخص اعلام کرد:‌ امروز سازمان سینمایی نظر وی را درباره استعفای عباسیان و آینده موسسه رسانه های تصویری و جشنواره فیلم یاس اعلام می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز