خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

استقلال كانون وكلا مورد استقبال دادگستری است

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۷

وكلا استقلالشان را با حفظ حرمت وكالت پاس بدارند/امانتداری و تقوا از مولفه های اصلی وکالت است/ در هر صنف و جمعی بعضی ناخالصی ها وجود دارد که خود تشکیلات و وکلا باید آن را ازخود دور سازند.

ایلنا- تبریز: رئیس کل دادگستری آذربایجانشرقی تأکید کرد: استقلال كانون وكلا مورد استقبال دادگستری است

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی که در همایش استقلال کانون های وکلا در تبریز سخن می گفت با بیان اینکه امانتداری و تقوا از مولفه های اصلی وکالت است افزود: وکلا باید به عنوان بازوی دستگاه قضایی احقاق حقوق مردم را اولویت اصلی کار خود محسوب کنند.

وی روز استقلال کانون وکلا را فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد وکلا در احقاق حقوق مردم عنوان کرد و افزود: باید قبول کرد که کانون وکلا نهادی مستقل است که اصل بی طرفی را در تمامی برهه ها حفظ می کند.

رییس دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقام و تقدس وکلا بسیار بالاست و باید این شان ومقام درجامعه محفوظ بماند از وکیل و قاضی به عنوان دو بال فرشته عدالت نام برد و گفت: قضات باید بدانند وکیل یک ارباب رجوع صرف نیست و باید درهمه حال مقام و شئونات وی حفظ شود.

وی با بیان اینکه انسان های شریف و دانشمندی درجامعه وکالت حضور دارند که می توانند در پیوند با قضات به طور فزایند به برپایی قسط و عدالت درجامعه کمک کنند با تاکید بر استقلال کانون های وکلا گفت: در هر صنف و جمعی بعضی ناخالصی ها وجود دارد که خود تشکیلات و وکلا باید آن را ازخود دور سازند.

رییس كل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه استقلال كانون وكلا مورد استقبال دادگستری است لذا وكلا استقلالشان را با حفظ حرمت وكالت پاس بدارند گفت: حفظ استقلال وکلا بسیار مهم است و به سادگی میسر نخواهد بود اما این خود وکلا هستند که باید استقلال خود را با حفظ حرمت شغل وكالت پاس بدارند.

وی با بیان اینکه وکلا باید به وکالت به عنوان یک وظیفه و مسئولیت بنگرند نه به عنوان یک حرفه و شغل برای کسب درآمد بیشتر افزود: علاوه بر این وكیل باید برای تحقق عدالت در کنار قاضی تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی اظهار داشت: وکیل و قاضی در کنار هم با همکاری و صداقت و همدلی دست به دست هم می‌دهند تا حقوق مظلوم را احقاق کنند و در این مسیر وکیل نقش اصلی را در حفظ و احیای حقوق فردی مظلوم دارد زیرا این ابزار در دست قاضی نیست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز