خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

اخراج کارگران آذربایجان شرقی ۳ درصد کاهش یافت

کد خبر : ۴۷۳۵۳

كاهش اخراج كارگران در حالیست که با توجه به شرایط سخت اقتصادی امسال و تحریم‌های اقتصادی، پیش بینی ما افزایش ۲۰ درصدی این آمار بود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: اخراجی‌های کارخانجات استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مورد مشابه پارسال، سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، یونس فاتح در کنگره جهاد ملی، اثرزدایی از تهاجم اقتصادی در سایه تولید ملی که در تبریز برگزار شد، افزود: كاهش اخراج كارگران در حالیست که با توجه به شرایط سخت اقتصادی امسال و تحریم‌های اقتصادی، پیش بینی ما افزایش ۲۰ درصدی این آمار بود.

وی ادامه داد: تعامل کارفرمایان و کارگران با دولت و تشکیل این مثلث، باعث کاهش چمشگیر اخراجی‌ها از واحد‌ها شده است.

فاتح افزود: اصلیترین هدف اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی معطوف به فرهنگ سازی و رفع حلقه‌های مفقوده نگاه فرهنگی به مقوله کار است.

وی ادامه داد: در اسفند ماه سال جاری از ۲۵ واحد فعال در عرصه تولید ملی تجلیل خواهد شد.

لازم به توجه است كه طبق ادبیات حقوقی حاكم بر بازار كار ایران، «اخراج» به معنی بیكاری كارگران در طول مدت قرارداد است و در سخنان این مقام دولتی آماری از «تعدیل» نیروی كار با خاتمه مدت قرارداد ارائه نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز