خبرگزاری کار ایران

وقوع یك مشكل بیمه‌ای بدیع در اسلامشهر؛

كارگران كوره‌پزخانه‌ها باید به دنبال كارفرمای ۴۰ سال قبل خود بگردند

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۹۰

به کارگری که ۴۰ سال پیش کار می‌کرده و الان برای گرفتن سابقهٔ بیمهٔ خود به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده است می‌گویند باید کارفرمایی که برایش کار می‌کرده است وی را تایید کند. حال کارگران از کجا کارفرمای ۴۰ سال پیش خود را گیر بیاورند خدا می‌داند. متاسفانه کارگران را به دنبال نخود سیاه می‌فرستند.

رئیس انجمن صنفی کوره پزخانه‌های منطقه یافت آباد از بروز مشكل بیمه‌ای برای کارگران قدیمی کوره پزخانه‌های این منطقه انتقاد کرد.

پیروز چراغی در این باره به ایلنا گفت: وضعیت کارگران کوره پزخانه‌ها به جای بهتر شدن روز به روز بد‌تر می‌شود. در حال حاضر به مشکل بزرگی برای رد نشدن سابقه بیمهٔ کارگران قدیمی کوره پزخانه‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی بر خورده‌ایم. تامین اجتماعی از كارگران خواسته است سابقه بیمه‌شان را به تایید كارفرمایان سابق خود برسانند.

این فعال صنفی در توصیف وضعیت بیمه‌ای كارگران كوره‌پزخانه‌ها گفت: به دلیل ماهیت كار در كوره‌های آجرپزی كه فصلی است، این كارگران معمولا با سوابق بیش از مدت معمول بازنشستگی مشمول این قانون می‌شوند.

وی ادامه داد: برای مثال به کارگری که ۴۰ سال پیش کار می‌کرده و الان برای گرفتن سابقهٔ بیمهٔ خود به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده است می‌گویند باید کارفرمایی که برایش کار می‌کرده است وی را تایید کند. حال کارگران از کجا کارفرمای ۴۰ سال پیش خود را باید پیدا كنند مسئله‌ای است كه مورد توجه دستگاه اداری تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرد. متاسفانه در میان كارگران اینطور شایع شده است كه تامین اجتماعی کارگران را به دنبال «نخود سیاه» می‌فرستد.

چراغی افزود: پرونده‌ای داریم که کارگری در سال ۸۹ در خواست بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه كار و یک سوم حقوق داده است که تا به امروز به نتیجه نرسیده و این پرونده هنوز در شعبهٔ اسلام آباد تامین اجتماعی مفتوح است.

رئیس انجمن صنفی کوره پزخانه‌های منطقه یافت آباد در پایان اظهار داشت: به نظر می‌رسد این کار‌ها همگی بهانه است. من به مسئولان سازمان تامین اجتماعی می‌گویم که اینقدر کارگران را اذیت نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز