خبرگزاری کار ایران

یك فعال صنفی در پاکدشت خبر داد:

دریافت كارت مهارت كارگران ساختمانی در ازای ۱۰۱ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۶۶

کارگران قبلا با پرداخت مبلغ ۱۵ هزار تومان کارت مهارت دریافت می‌کردند./ دخالت بخش خصوص در زمینه صدور کارتهای فنی کارگران ساختمانی علاوه بر سود جویی باعث هرج و مرج در این حوزه خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت از واگذاری صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی به یک واحد خصوصی در شهرستان پاکدشت انتقاد کرد.

عوض سلطانی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بیمه شدن کارگران ساختمانی منوط به دریافت کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای است، اما این امر مهم در شهرستان پاکدشت به یک واحد خصوصی غیر مرتبط خصوصی واگذار شده است كه برای صدور این كارت‌ها كه در روند بیمه این كارگران ضروری است مبلغ ۱۰۱ هزار تومان دریافت می‌كند.

این فعال كارگری علت نارضایتی كارگران را به سبب اینكه کارگران قبلا با پرداخت مبلغ ۱۵ هزار تومان کارت مهارت دریافت می‌کردند  دانست و افزود: اما هم اکنون با واگذاری صدور کارت مهارت فنی به یک بخش خصوصی این رقم به ۱۰۱ هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته سلطانی دخالت بخش خصوص در زمینه صدور کارتهای فنی کارگران ساختمانی علاوه بر سود جویی باعث هرج و مرج در این حوزه خواهد شد.

او اضافه کرد: طبق قانون باید کارگران ساختمانی در مراکز فنی و حرفه‌ای با دادن آزمون کارت مهارت خود را دریافت کرده تا با ارائه آن به تامین اجتماعی بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناکافی بودن سهمیه اختصاص یافته به کارگران ساختمانی این شهرستان برای بیمه شدن افزود: هم اکنون تعداد بسیار زیادی از کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت با وجود داشتن کارت مهارت فنی، هنوز موفق نشده‌اند دفتر چه بیمه تامین اجتماعی بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز