خبرگزاری کار ایران

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار این استان خبر داد:

یک کشتارگاه با ۵۰ کارگر تنها واحد بزرگ تولیدی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۵۲

فعالیت این تنها واحد بزرگ استان كه تحت مدیریت دولت اداره می‌شود منوط به صدور مجوز برای واردات دام از کشورهای افغانستان و پاکستان است.

به گفته یک مقام رسمی کارگری در استان سیستان و بلوچستان، یك کشتارگاه صنعتی با ۵۰ کارگر اكنون تنها واحد بزرگ تولیدی فعال در این استان پهناور محسوب می‌شود.

گل محمد بامری، مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: فعالیت این تنها واحد بزرگ استان كه تحت مدیریت دولت اداره می‌شود منوط به صدور مجوز برای واردات دام از کشورهای افغانستان و پاکستان است.

 این مقام كارگری تصریح کرد: بر این اساس مادامی که انواع دام (گاو، شتر و گوسفند) از خارج کشور با مجوزهای قانونی و بهداشتی وارد کشور می‌شوند و دام داخلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد‏، بدلیل مقطعی بودن كار کارگران این واحد صنعتی بصورت پیمانکاری و موقت مشغول به کار هستند.

وی در خصوص وضعیت سایر بنگاه‌های تولیدی استان سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از کارگران این استان در بنگاه‌هایی که از محل تسهیلات زودبازده دایر شده‌اند مشغول به کار هستند.

بامری یادآوری شد: بسیاری از بنگاه‌هایی که از محل پرداخت تسهیلات زودبازده راه‌اندازی شده‌اند به دلیل ناتوانی در بازپرداخت این تسهیلات غیر فعال و‌‌ رها شده‌اند.

این فعال کارگری گفت: مابقی بنگاه‌های زودبازده استان نیز که در زمینه خدمات رایانه و حرفه‌های صنعتی و کارگاهی فعال هستند، درگیر بازپرداخت تسهیلات بانکی هستند.

به گفته بامری وضعیت اشتغال در استان سیستان و بلوچستان بگونه‌ای است که غالب جویندگان کار با داشتن تحصیلات دانشگاهی راهی استان‌های دیگر می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر تنها برای دانش آموخته‌گان رشته‌های کشاوزی این فرصت وجود دارد که با داریافت زمین از دولت به فعالیت کشاورزی بپرازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز