خبرگزاری کار ایران

صدیقی مسوول امور بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر:

گروه‌های معتبر خارجی در جشنواره بیست‌وهشتم موسیقی فجر حضور دارند

کد خبر : ۳۶۴۴۶

تا سال گذشته و قبل از برگزاری بیست‌وهفتمین دورهٔ جشنواره، به‌جز نصرت فاتح علی‌خان و یکی‌دو نفر دیگر، حضور هنرمندان شاخص جهانی را در جشنوارهٔ فجر شاهد نبوده‌ایم

رامین صدیقی مسوول امور بین‌الملل بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: گروه‌های خارجی‌ای که امسال در بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر حضور دارند، از اعتبار جهانی برخوردارند و با مذاکراتی که صورت گرفت، مشتاقانه حضور در جشنواره موسیقی فجر را پذ

 به گزارش ایلنا رامین صدیقی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنوارهٔ بین‌المللی موسیقی فجر، با اشاره به اینکه همه‌ی افراد و گروه‌هایی که در این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل حضور دارند، دارای وجههٔ بین‌المللی هستند، افزود: تا سال گذشته و قبل از برگزاری بیست‌وهفتمین دورهٔ جشنواره، به‌جز نصرت فاتح علی‌خان و یکی‌دو نفر دیگر، حضور هنرمندان شاخص جهانی را در جشنوارهٔ فجر شاهد نبوده‌ایم. اما از سال گذشته هنرمندانی همچون «اشتفان می‌کوس» در جشنوارهٔ فجر حضور پیدا کردند که در دنیا معروف و معتبر هستند.
مسوول امور بین‌الملل جشنواره در ادامه افزود: گروههایی همچون «کوراتت تارکوفسکی» که در جشنوارهٔ امسال حضور دارند، برنامهٔ کاریشان در تمام سال پُر است اما با توجه به روندی که جشنواره در بخش بین‌الملل در پیش گرفته، دعوت ما را پذیرفتند.
صدیقی ادامه داد: اگر این روند ادامه داشته باشد، دیگر نیازی نیست که ما از هنرمندان مطرح جهان در حوزهٔ موسیقی دعوت کنیم، بلکه گروه‌ها خودشان ابراز تمایل خواهند کرد که در جشنوارهٔ موسیقی فجر شرکت کنند. چون از چشم‌اندازی که ما برایشان ترسیم می‌کنیم مطمئن هستند و به کسی که از آن‌ها دعوت می‌کنند نیز اعتماد دارند.
او با اشاره به اینکه قطعاتی که گروه‌های خارجی در جشنواره اجرا خواهند کرد، حال‌وهوای خاورمیانه و ایرانی دارند، توضیح داد: این هنرمندان به‌رغم اینکه از تم‌های موسیقی ایران بهره می‌برند، هیچ‌گاه در ارتباط مستقیم با ایران نبوده‌اند بنابراین فرصت مناسبی است که از نزدیک ایران را ببینند و لمس کنند.
صدیقی ادامه داد: از طرف دیگر ما نیز به‌عنوان شنونده‌های موسیقی به‌طور کامل با موسیقی آن‌ها و نحوهٔ استفادهٔ آن‌ها از قطعات و موسیقی ایرانی آشنایی نداریم و مطلع نیستیم که موسیقی به‌عنوان زبان مشترک جهانی چقدر می‌تواند در ارتباط میان فرهنگ‌ها مؤثر باشد.
صدیقی در پایان گفت: دستمزدی که قرار است به‌ این گروه‌ها پرداخت شود،‌گاه کمتر از دستمزدی است که جشنواره به برخی از گروه‌های ایرانی پرداخت می‌کند. اما با توجه به همهٔ عواملی که عنوان کردم، مشتاقانه حضور در ایران را پذیرفتند.
بیست‌وهشتمین جشنوارهٔ بین‌المللی موسیقی فجر با شرکت هنرمندان وگروههایی همچون «کوارتت تارکوفسکی»، «گارسیا فونس» و «رالف فان رات» ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز