خبرگزاری کار ایران

صبح امروز امروز رخ داد؛

تجمع کارگران دو کارخانه‌ در مقابل استانداری خوزستان

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۹۵

۲۰۰ کارگر این واحد تولیدی علاوه بر اینكه خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود از سالهای ۸۰ تا ۸۵ هستند، فعالیت مجدد این واحد تولیدی و بازگشت به كار را خواستارند.

 جمعی از کارگران كارخانه «کاغذسازی کارون» و «قند اهواز» صبح امروز (دوشنبه ۱۸ دی ماه) در اعتراض به بی‌توجه‌ای مسئولان در رفع مشکلات‌شان، در مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

جهانبخش میر جانی عضو شورای اسلامی كار کارخانه کاغذ سازی کارون كه در این تجمع حضور یافته بود، در تشریح مشکلات كارگران این کارخانه به ایلنا گفت: كارخانه «کاغذسازی کارون» پس از واگذاری به بخش خصوصی در سال ۸۵ به دلایل نامعلومی تعطیل شد و  کارفرمای جدید تصمیم به اخراج ۲۰۰ کارگر گرفت.

این فعال كارگری با اشاره به اینكه تعطیلی‌ كارخانه تا سال ۸۹ ادامه پیدا کرد، افزود: در سال ۸۹ دوباره کارگران اخراجی دعوت بکار شدند اما پس از گذشت چهار ماه دوباره کارخانه تعطیل شد و مجددا ۲۰۰ کارگر تا امروز بیکار و بلاتکلیف مانده‌اند.

میرجانی اضافه کرد: تعطیلی کارخانه بعد از گذشت جهار ماه از فعالیت مجدد، با وجود فراهم بودن ماشین آلات و مواد اولیه تولید، ابهاماتی را برای کارگران بوجود آورده است.

به گفته عضو نهاد كارگری كارخانه كاغذسازی كارون، ۲۰۰ کارگر این واحد تولیدی علاوه بر اینكه خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود از سالهای ۸۰ تا ۸۵ هستند، فعالیت مجدد این واحد تولیدی و بازگشت به كار را خواستارند.

تجمع مجدد كارگران قند اهواز

همزمان با تجمع کارگران کاغذسازی کارون، کارگر کارخانه قند و تصویه شکر اهواز نیز برای دومین روز پیاپی تجمع اعتراضی جداگانه‌ای برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، ۵۰ کارگر کارخانه قند اهواز در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۵ ماهه خود دیروز -۱۷دی ماه-  نیز در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری تجمع کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز