خبرگزاری کار ایران

هیئت ماده ۲۲ برای دومین بار تشکیل جلسه داد:

شكایت دو كارگر شركت واحد از شورای اسلامی كار

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۸۴

هر چند ساختار شوراهای اسلامی کار با استانداردهای تشکلهای مستقل صنفی مغایرت‌هایی دارد، اما اعضای شوراهای اسلامی کار می‌توانند در مورادی چون اخراج کارگر، دریافت اضافه کاری و فوق العاده روزهای تعطیل و تغییر محل کار کارگر از حقوق صنفی کارگران دفاع کنند.

در پی شکایت دو تن از کارگران سامانه یک شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از شورای اسلامی کار این کارگاه، دومین جلسه هیات موضوع ماده ۲۲ قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار در اداره کار شمال غرب تهران تشکیل شد.

وحید فریدونی فر و عبدالله حسینی از کارگران راننده شاغل در سامانه یک شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که به تازگی علیه شورای اسلامی کار این واحد در هیات موضوع ماده ۲۲ اداره کار شمال‌غرب اقامه دعوی کرده‌اند، به خبرنگار ایلنا گفتند: در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اعضای شوراهای اسلامی کار رسالت صنفی خود را فراموش کرده و به اهرمی برای فشار بر کارگران تبدیل شده‌اند.

به گفته این کارگران، هر چند ساختار شوراهای اسلامی کار با استانداردهای تشکلهای مستقل صنفی مغایرت‌هایی دارد، اما اعضای شوراهای اسلامی کار می‌توانند در مورادی چون اخراج کارگر، دریافت اضافه کاری و فوق العاده روزهای تعطیل و تغییر محل کار کارگر از حقوق صنفی کارگران دفاع کنند.

شاکیان شورای اسلامی کار سامانه ۱ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزودند: متاسفانه در این کارگاه مسئولان شورای اسلامی کار وظایف صنفی خود را فراموش کرده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه حدود دو هفته پیش نیز نخستین جلسه هیات موضوع ماده ۲۲ برای رسیدگی این شکایت تشکیل شد، افزودند: این جلسه به دلایلی چون عدم حضور تمامی اعضا به امروز موکول شد.

کارگران شاکی همچنین یادآور شدند: در خصوص اعتراض به نحوه عملکرد شورای اسلامی کار ناحیه ۱ شرکت واحد اتوبوسرانی تاکنون تعداد دیگری از کارگران این کارگاه شکایات مشابهی را در هیت موضوع ماده ۲۲ مطرح کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز