خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

تجمع كارگران صنایع پوشش ایران در مقابل كارخانه

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۲۳

كارگران معترض در این تجمع پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون «تا زمانی که تکلیف نهایی کارگران در مورد بازنشستگی مشخص نشود حق فروش ابزار تولید و آهن آلات را ندارید» و «دست تخریب گران صنعت را از این مجموعه كوتاه كنید» در دست داشتند.

بیش از ۵۰ نفر ازکارگران گروه صنایع پوشش ایران به نمایندگی از سایر كارگران دیگر كارخانجات این شركت، صبح امروز ‌- شنبه 16 دی‌ماه - در اعتراض به عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد و یك ماه تاخیر سازمان‌مند (سیستماتیك) در پرداخت حقوق، مقابل درب ورودی کارخانه تجمع كردند.

یکی از کارگران شرکت پوشش حاضر در این تجمع، به خبرنگار ایلنا گفت: ورشكستگی این كارخانه به دلیل بارش سنگین برف در سال 83 بود كه بسیاری از صنایع گیلان را نابود كرد.

این كارگر افزود: در آن زمان این كارخانه در حال واگذاری به بخش خصوصی بود كه با وقوع این حادثه طبیعی، دیگر نتوانست همچون گذشته تولید داشته باشد.

گفتنی است كارگران معترض در این تجمع پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون «تا زمانی که تکلیف نهایی کارگران در مورد بازنشستگی مشخص نشود حق فروش ابزار تولید و آهن آلات را ندارید» و «دست تخریب گران صنعت را از این مجموعه كوتاه كنید» در دست داشتند.

كارفرما: مطالبات كارگران قانونی نیست

«نصرت الله صمدی» مدیر عامل شرکت صنایع پوشش ایران در گفتگو با ایلنا، ضمن تایید تجمع تعدادی از کارگران این كارخانه گفت: تعدادی از کارگران مجموعه صنعتی پوشش ایران در مقابل درب کارخانه دست به تجمع زده‌اند و خواستار دریافت حقوق معوقه و بازنشستگی پیش از موعد هستند.

او افزود: ۱۱۵ کارگر رسمی صنایع پوشش ایران خواستار بازنشستگی پیش از موعد خود هستند اما فقط توانستیم تعداد ۲۰ نفر از کارگران متقاضی حائز شرایط را بازنشسته کنیم.

او اضافه کرد: کارگران در حالی درخواست بازنشستگی دارند که این امکان از لحاظ قانونی برایشان فراهم نیست.

رییس هیئت مدیره شرکت صنایع پوشش ایران ادامه داد: در صورت مهیا شدن شرایط بازنشستگی، همه کارگران دارای شرایط را بازنشسته خواهیم کرد.

صمدی در مورد معوقات حقوقی کارگران گفت: سیستم پرداخت حقوق به کارگران از اول به این صورت بود که ما یک ماه از پرداخت حقوق به کارگران عقب بودیم (به عنوان مثال حقوق دی ماه را بهمن ماه پرداخت می‌کنیم) و این روال در گذشته وجود داشته و تا هم اکنون هیچ مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.

او افزود: مجموعه چهار کارخانه پوشش ایران بعد از برف سال ۸۳ بطور کامل تخریب شد و ما توانستیم بر خلاف وعده‌های دولت برای کمک به واحد‌های تخریب شده، با سرمایه کارخانه، سالن بافندگی این مجموعه را راه اندازی کرده و اشتغال بخشی از کارگران خود را حفظ کنیم.

به گفته صمدی در صورت حمایت دولت، صنایع پوشش ایران به مرور با راه اندازی بخش‌های جدید می‌تواند تا سه سال آینده، سه هزار اشتغال ایجاد کند.

او در زمینه مشکلات تهیه مواد اولیه و ابزار تولید گفت: تهیه مواد اولیه و خرید ماشین آلات نیز با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب کشور بسیار دشوار شده ولی تا هم اکنون سعی کرده‌ایم برای حفظ تولیدمان آن‌ها را با هر قیمتی تهیه کنیم.

مدیر عامل کارخانه پوشش ایران یکی دیگر از مشکلات این واحد تولیدی را افزایش قیمت حامل‌های انرژی عنوان کرد و گفت: افزایش حاملهای انرژی به ویژه افزایش قیمت برق بسیار سرسام آور بوده و دولت تا کنون در این زمینه هیچ حمایتی از ما نکرده است.

او ادامه داد: تخمین خسارت برف سال ۸۳ به این مجموعه صنعتی ۲۰ میلیارد تومان بود که در این زمینه دولت قول مساعد داده بود با حمایت‌های خود و تسهیلات بانکی به نوعی خسارت‌ها را جبران کند که متاسفانه هیچکدام از این وعده‌ها عملی نشد.

صمدی با بیان اینکه «ما هیچ مشکلی با کارگران و درخواست‌های‌شان نداریم» اظهار داشت: بر آورده شدن خواسته‌های کارگران باید قانونی و مستند باشد و در بعضی موارد خواسته کارگران قانون نیست.

رییس هیئت مدیره کارخانجات پوشش ایران در خاتمه از مسئولان استانی تقاضای حمایت از احداث پروژه‌های در حال ساخت را مطرح كرد و افزود: همکاری تمامی سازمان‌ها در رفع مشکلات و موانع کارخانه در زمینه ساخت و بازسازی و احیای صنایع پوشش ایران ضروری است در غیر اینصورت مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز