خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به یك نهاد كارگری در قزوین صورت گرفت؛

اعتراض كارگران ابر صنعتی به تعویق ۲۱ ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۰۸

«ما جوانی خود را در این شرکت سپری کرده‌ایم و حالا بدون درآمد و بلاتکلیف مانده‌ایم»/ «تامین اجتماعی البرز هم به ما خدمات نمی‌دهد. در عین گرفتاری کاری، درآمدی نداریم، تامین اجتماعی دفترچه‌های ما را اعتبار نمی‌زند.»

۲۴ کارگر رسمی كارخانه ابر صنعتی ایران، در نامه‌ای به رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین نسبت به ۲۱ ماه تعویق حقوق خود اعتراض كردند.

به گزارش ایلنا از قزوین، این کارگران که دارای سابقه کاری بین ۱۶ تا ۲۸ سال هستند، در این نامه‌ آوردنده‌اند: صاحب شرکت ابرصنعتی ایران در ۲۰ مهر سال ۹۰ شرکت را تفکیک کرده و همه سالن‌ها را رهن و اجاره داده است. این درحالی است كه این شرکت [با شكایت كارگران] در توقیف کارگران بوده است.

کارگران ابر صنعتی ایران در بخش دیگری از این نامه، با بیان اینكه «کارفرما از اجاره‌ای که دریافت می‌کند حتی پول خرید یک قرص نان را هم به ما نمی‌دهد»، آورده‌اند: در ۲۰ تیر ۹۱ کارفرما در شعبه ۱۰۲ کیفری شهرستان حاضر شد و به کارگران قول داد تا مبلغی از طلب كارگران را پرداخت کند، ولی فقط قول داد و رفت. در اول مهر ۹۱ در اداره کار شهرستان البرز طی مذاکراتی توافق کرد زمینه بازنشستگی ۱۲ نفر از کارگران بالای ۲۰ سال دارای مشاغل سخت و زیان آور را با هماهنگی بیمه فراهم کند که [باز هم این كار را] نکرد.

در ادامه این نامه آمده است: در‌‌ همان جلسه مقرر شد [كارفرما] به ۱۲ نفر کارگر زیر ۲۰ سال سابقه ۲ ماه مزایا بدهد، ولی همه مسئولین شهرستان و ما کارگران را با این وعده‌ها سرگرم کرده است و هیچکدام از تعهداتش را اجرا نمی‌کند.

در بخش دیگری از نامه درباره مشكلاتی كه به دنبال پرداخت نشدن حق بیمه كارگران ایجاد شده، بیان شده است: تامین اجتماعی البرز هم به ما کارگران خدمات نمی‌دهد، در حالی که ما مریض داریم و در عین گرفتاری کاری، درآمدی نداریم، تامین اجتماعی دفترچه‌های ما را اعتبار نمی‌زند و ما کارگران پیش زن و بچه خود شرمنده‌ایم و نمی‌دانیم چکار کنیم.

در بخش پایانی این نامه تصریح شده است: از مسوولان استانی و کشوری می‌خواهیم فکری به حال ما و خانواده‌های‌مان بکنند، ما جوانی خود را در این شرکت سپری کرده‌ایم و حالا بدون درآمد و بلاتکلیف مانده‌ایم و کارفرما به مشکلات رسیدگی نمی‌کند و مدعی است تا شرکت را نفروشد پول ما را نمی دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز