خبرگزاری کار ایران

از صبح روز شنبه تا امروز؛

تجمع کارگران لوله سازی صفا در اعتراض به تعویق ۶ ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۷۲

«برای حل مشکلات‌مان در مقابل مسئولان زانو زده‌ایم اما دریغ از یک توجه، دائما از جانب آنان قول‌هایی می‌شنویم اما سپس متوجه می‌شویم کسی به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.»

 کارگران کارخانه نورد لوله صفا امروز سه شنبه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد‌های‌شان دست به تجمع زده‌اند.

به گزارش ایلنا، كارگران حاضر در این تجمع چهار روزه، دلیل اعتراض كارگران را تعویق 6 ماهه دستمزد و سایر مطالبات‌شان ذكر كرد  كه از یك ماه گذشته به طور مرتب وعده پرداخت‌اش به كارگران داده می‌شود اما محقق نمی‌شود.

یکی از کارگران كه به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار كرد: از صبح روز شنبه نهم دی ماه بیش از ۵۰۰ کارگر کارخانه نورد «لوله صفا» به نمایندگی از ۱۳۰۰ کارگر در اعتراض به شش ماه حقوق معوقه دست به تجمع زده‌اند.

او با بیان اینکه این تجمعات از روز شنبه تا به امروز (سه شنبه 12 دی‌ماه) ادامه دارد، افزود: با توجه به تجمعات متعددی که در ماه‌های گذشته توسط کارگران این کارخانه صورت گرفته و بی‌توجه‌ای به آن از سوی مسئولان کارخانه و دولت، کارگران ناچار شدند برای احقاق حقوق صنفی خود از روز شنبه تا به امروز به تجمعات خود ادامه دهند.

این کارگر اضافه کرد: کارخانه نورد لوله صفا دارای تولید و بازار فروش خوبی است اما از دو سال گذشته، زمانی که تحریم‌ها هنوز شروع نشده بود کارفرمای این کارخانه به طور مرتب حقوق کارگران را با تعویق پرداخت می‌کرده است.

این كارگر در ادامه افزود: مشکلات کارگران این کارخانه با عدم پرداخت حقوق افزون‌تر شده چرا که اکثر ما متاهل و دارای زن و فرزند هستیم.

او گفت: گرانی‌های روز افزون کالاهای مصرفی، افزایش اجاره بها، عقب افتادگی اقساط بانکی و... کارگران را تحت فشار قرار داده بطوری كه از شش ماه گذشته که حقوقی دریافت نکرده‌ایم علاوه بر مشکلات اقتصادی، دچار بحران‌های روحی و روانی نیز شده‌ایم.

در ادامه این گفتگو  یکی دیگر از کارگران اظهار داشت: برای حل مشکلات‌مان در مقابل مسئولان زانو زده‌ایم اما دریغ از یک توجه، دائما از جانب آنان قول‌هایی می‌شنویم اما سپس متوجه می‌شویم کسی به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.

او ادامه داد: کارفرمای ما یکی از بزرگ‌ترین سرمایه داران این استان است. با وجودی که شنیده می‌شود کارخانه‌های دیگری هم دارد، اما در پرداخت مطالبات 6 ماه گذشته کارگران زحمت کشی که ساعت‌ها برایش کار می‌کنند کوتاهی می‌کند.

این كارگر ادامه داد: با توجه به تجمعات متعددی که در مقابل فرمانداری و کارخانه داشته‌ایم و نمایندگان منتخب کارگران نیز مرتبا برای پی گیری مطالبات‌مان با اکثر مسئولان استانی و کشوری پای میز گفتگو نشسته‌اند. پس چرا آنان ادعای دارند نسبت به مشکلات ما آگاه نیستند.

گفتنی است کارخانه‌های نورد پروفیل ساوه و نورد لوله صفا واقع در شهرستان ساوه به این کارفرما تعلق دارد و مجموعا حدود ۲۵۰۰ کارگر در آن‌ها مشغول بکار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز