خبرگزاری کار ایران

نتیجه پژوهشی در دانشگاه كالیفرنیا نشان داد:

آلودگی‌های مغناطیسی عامل افزایش آسم در میان كودكان زنان كارگر

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۹۱

فرزندان زنانی که در محیط‌هایی شغلی آلوده به می‌دانهای مغناطیسی کار می‌کنند ۷۴ درصد بیشتر از دیگر کودکان در معرض ابتلا به بیماری «آسم» قرار دارند/ لوسمی و آسم از دیگر ناراحتی‌هایی است که این کودکان در معرض ابتلا به آن هستند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا پس از سال ۱۳ پژوهش و بررسی به یافته‌های جدیدی درباره آسم، لوسمی و دیابت کودکان دست یافتند. این پژوهشگران پس از در نظرگرفتن ۶۲۶ کودک به مدت ۱۳ سال دریافتند که فرزندان مادران كارگری که دوران بارداری خود را در محیط‌های كار آلوده به امواج الکترو مغناطیسی سپری كرده‌اند سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به این عوارض هستند.
در ۱۳ سال گذشته مطالعات انجام شده توسط این پژوهشگران نشان داده‌است که میدان‌های الکترومغناطیس تاثیر نامطلوبی بر نتایج باروری، سیستم‌های ایمنی بدن و سلول‌های مغز گذاشته است.

روند صعودی ابتلا به «آسام» در میان کودکان
به گزارش خبرنگار ایلنا، در حال حاضر آسم شایع‌ترین بیماری مزمن در میان کودکان است. تحقیقات پژوهشی انجام گرفته در آمریکا نشان می‌دهد که میزان ابتلای کودکان به این بیماری در طول چند دهه گذشته روندی افزایشی داشته است. براین اساس طی سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۶میزان شیوع آسم در میان کودکان ۷۴ درصد افزایش است یافته همچنین با انجام این تحقیقات مشخص گردید که هم اکنون حدود ۱۳ درصد از کودکان کمتر از ۱۸ سال (۹. ۴ میلیون کودک در ایالات متحده) به آسم مبتلا هستند.
از سوی دیگر بررسی گزارش از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها نشان می‌دهد که در چند دهه گذشته آسم یکی از علل اصلی رو به افزایش بستری شدن کودکان زیر ۱۸ سال در بیمارستان و بخش اورژانس بوده است است و به همین دلیل تاکنون پژوهشهای بسیاری در این زمینه در دست انجام شدن است.

میدان‌های مغناطیسی منشاء آلودگی‌های جدید
امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر امواج جزو جدا نشدنی زندگی بشر تلقی می‌شوند. همین امر باعث بیماریهای مزمن روحی و جسمی بسیاری را به زندگی بشر امروزی تحمیل کرده‌است. انسان در زندگی روزمره خود در محیط کار و خانه و مدرسه در معرض میدان الکتریکی و مغناطیسی مختلفی قراردارد. این می‌دانهای مغناطیسی و الکتریکی به وسیله خطوط نیرو، تجهیزات الکتریکی، تلفن‌های بیسیم، امواج موبایل، اجاق‌های مایکروویو، شبکه‌های بیسیم داخلی واینترنت و.... تولید می‌شوند.
در شرایط طبیعی درون تمام بافت‌های زنده، جریان الکتریکی و می‌دانهای الکتریکی با منشاء داخلی وجود دارد.
امواج آلوده با منشاء خارجی به مرور باعث اختلال در نظم این میادین داخلی از طریق تغییر در کنترل فیزیولوژیکی سیستمهای عصبی، عضلانی و فعالیت سلولی می‌شوندکه در ‌‌نهایت به تغییر در تکامل و ترمیم بافت‌ها منجر می‌شود.
می‌دانهای الکترومغناطیسی آلاینده خارجی ابتدا موجب سرگیجه، ایجاد صدای «وزوز» در گوش، ضعف و خستگی، تار شدن دید چشم و خواب آلودگی هنگام کار می‌شوند و استمرار مجاروت در معرض این میدان‌ها در دراز مدت عوارضی نظیر تغییر ترکیبات خون، اختلال در سیستمهای عصبی عضلانی، (نوروماسکولار)، دگرگونی ژنتیکی و آسییب دیدنDNA، بروز سرطانهایی چون لنفوم، لوسمی، طومورهای مغزی، سرطان غدد بزاقی و اختلال در رشد جنین و باروری در زنان و عقیمی موقت مردان را به دنبال دارند.

راه‌های پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض
با وجود تاثیرات منفی انکار و نشدنی میدان‌های مغناطیسی بر حیات بافت‌های زنده، زندگی امروزی انسان بدون این وسایل امکان پذیر نیست. این درحالی است که با رعایت نکات ایمنی و آموزش در محیط کار، زندگی و مدرسه می‌توان آسیب‌های وارده به انسان‌ها و خصوصا ماردان باردار شاغل در این محیط‌ها را به حداقل رساند.
استفاده از تجهیزاتی که دارای حداقل میزان انتشار امواج الکترومغناطیسی هستند، اطلاع رسانی کردن در مورد بهداشت امواج و با ایمن سازی در برابر امواج می‌تواند به میزان زیادی از عوارض زیانبار ناشی از میدان‌های مغناطیسی بر زندگی انسان‌ها جلوگیری کرد.

ترجمه از علی زینلی

منابع:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19362370
http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0006446
http://archpedi.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1107612

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز