خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به عدم دریافت سنوات پایان خدمت؛

بازنشستگان صنایع فلزی در مقابل استانداری تهران تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۰۲

«کل سنوات بازنشستگان این دو کارخانه دو میلیارد و دویست میلیون تومان است که این رقم بعد از گذشت بیش از ۵ سال از بازنشستگی آنان و كاهش شدید ارزش پول ملی هنوز پرداخت نشده است.»

یکصد و هشتاد نفر از بازنشستگان كارخانه‌های شماره یك و دو صنایع فلزی ایران در اعتراض به عدم پرداخت سنوات بازنشستگی از سوی کارخانه، در مقابل استانداری تهران تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز - سه‌شنبه 5 دی‌ماه -  بیش از یکصد و هشتاد نفر از بازنشستگان کارخانه‌های شماره یک و دو صنایع فلزی ایران در اعتراض به بی‌توجه‌ای مالكان کارخانه صنایع فلزی ایران در پرداخت سنوات بازنشستگی‌شان، در مقابل استانداری تهران تجمع کردند.

نماینده کارگران بازنشسته صنایع فلزی ایران در این باره گفت: در پی اعتراضات مکرر بازنشستگان در مقابل کارخانه و  نهاد‌های مختلف دولتی در خصوص عدم دریافت سنوات پایان كار، و قولهای بی‌عمل مدیرعامل جدید کارخانه که به عنوان نماینده دولت از سوی استانداری در این کارخانه منصوب شده است، متاسفانه امروز نیز ناچار شدیم در مقابل استانداری تهران تجمع كنیم.

پروین محمدی افزود: کل سنوات بازنشستگان این دو کارخانه دو میلیارد و دویست میلیون تومان است که این رقم بعد از گذشت بیش از ۵ سال از بازنشستگی کارگران و كاهش شدید ارزش پول ملی هنوز به آنان پرداخت نشده است.

او درباره جزئیات مطالبات بازنشستگان اضافه کرد: هشتصد میلیون تومان مربوط به سنوات بازنشستگان صنایع فلزی شماره یک و یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان نیز مربوط به سنوات ۹۷ نفر بازنشستگان صنایع فلزی شماره دو است که مسئولان این کارخانه نسبت به پرداخت این مبلغ به کارگران كوتاهی می‌كنند.

این كارگر بازنشسته اضافه کرد: بعد از تجمع بازنشستگان صنایع فلزی در مقابل معاونت برنامه ریزی استانداری تهران که در آبان ماه سال جاری صورت گرفته بود، طبق توافق قرار شد چهار نماینده‌ای که حضورا به معاونت برنامه ریزی استانداری معرفی شدند  با همکاری معاونت برنامه ریزی استانداری، پی گیر مطالباتشان شوند.

محمدی اظهار داشت: بعد از اعتراض بازنشستگان صنایع فلزی در مقابل ساختمان معاونت استانداری و قول مساعد آنان متاسفانه پی گیری‌های خاصی در خصوص رفع مشکلات بازنشستگان صورت نگرفت از این رو تصمیم گرفته شد برای احقاق حق قانونی خود در مقابل ساختمان مرکزی استانداری تجمع کنیم.

او در خاتمه گفت: معاونت برنامه ریزی استانداری تهران در جمع بازنشستگان صنایع فلزی قول داده بود در صورت عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان از جانب کارخانه، استانداری به عنوان نماینده دولت میزان سنوات خدمتی این ۱۸۰ بازنشسته را پرداخت کند که متاسفانه هیچ کدام از این قول‌ها عملی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز