خبرگزاری کار ایران

به نسبت هفت ماه نخست سال؛

رشد ۲۸ درصدی «حوادث» و كاهش ۴۰ درصدی «مرگ» ناشی از كار در قزوین

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۶۷

بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و خدماتی حضور فعال و مستمر دارند.

در حالی كه روز گذشته - دوشنبه - پزشكی قانونی استان قزوین از رشد ۲۸ درصدی «حوادث» ناشی از كار در این استان خبر داده بود، امروز رئیس اداره بازرسی کار از كاهش ۴۰ درصدی «مرگ» ناشی از كار به نیبت هفت ماه نخست سال قبل خبر داد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و خدماتی حضور فعال و مستمر دارند.

بهروز صمیمی در گفتگو با ایلنا ضمن ارایه گزارشی به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در ۸ ماهه سال جاری پرداخت و در مورد بازرسی‌های موردی و ادواری در سال ۹۱ افزود: در طی مدت ۸ ماهه سال ۹۱ تعداد ۴ هزار و ۶۳۲ مورد بازرسی ادواری از واحدهای مشمول قانون کار استان به منظور نظارت بر اجرای قانون کار و مقررات حفاظت فنی و همچنین ۴ هزار و ۵۱ مورد بازرسی موردی در زمینه‌های مختلف به منظور بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور، وضعیت اشتغال اتباع خارجی، رسیدگی به شکایات موردی کارگران توسط بازرسان این اداره صورت گرفته است.

صمیمی ادامه داد: در این مدت ۸ ماهه ۱۷ مورد حادثه فوت مورد بررسی قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تشریح کرد: به منظور بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور ۹۴ جلسه و کمیته بدوی و ۲۲ جلسه کمیته‌های تجدید نظر استانی بررسی اعتراضات در خصوص آراء کمیته بدوی تشکیل شده است.

صمیمی یادآور شد: بازرسان این اداره در راستای نظارت و فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، جهت افزایش کارایی آنان ۱۷۶ مورد حضور در جلسات کمیته‌های واحدهای دارای کمیته حفاظت استان حضور پیداکرده‌ و نقطه نظرات لازم را در جلسات ارائه کرده‌اند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در رابطه با تعداد پرونده‌های مشاغل سخت و زیان آور تصریح کرد: تعداد پرونده‌های بررسی شده در کمیته ۳ هزار ۶۵۵ مورد بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۴مورد تایید واقع شده‌اند و تعداد پرونده‌های تجدید نظر شده نیز ۷۹۵ مورد بوده که از این تعداد ۵۹۱ شغل مورد تایید قرار گرفته شده است.

وی در پایان افزود: در آذر ماه سال جاری همایش مسئولان حفاظت فنی و بهداشت کار در راستای اهمیت فعالیت کمیته و ارتقاء کارایی، کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در شهرستان تاکستان توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تاکستان با همکاری مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید و در پایان این جلسه از کار‌شناسان حفاظت فنی و بهداشت کار که عملکرد مطلوبی داشتند تقدیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز