خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای به نماینده تاکستان در مجلس:

مانع تعطیلی «فولاد البرز» و بیکاری ۱۹۰ کارگر شوید

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۸۶

«شرایط موجود تهدیدی برای امنیت شغلی ۱۹۰ کارگری است که در کارخانه کار می‌کنند. به همین دلیل طی یک ماه گذشته کارگران فولاد البرز بیش از ۵ بار مقابل ساختمان اداره کار و فرمانداری تاکستان تجمع کرده‌اند، اما بی‌فایده بوده است.»

جمعی از کارگران کارخانه «فولاد البرز» که در ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، در نامه‌ای خطاب به «رجب رحمانی» نماینده مردم تاکستان در مجلس از او خواستند تا باتوجه به اشتغال ۱۹۰ کارگر در این واحد تولیدی، در اقدامی فوری پی گیرر فع مشکلات ناشی از پرداخت نشدن حقوق آنان شود.

به گزارش ایلنا، در این نامه که از سوی ۱۹۰ کارگر فولاد البرز در تاکستان با امضا رسیده است، با یاد آوری مشکلاتی که باعثشده است تا این واحد معدنی به بهانه غیر اقتصادی بودن توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، آمده است: در حال حاضر شرایط تولید در این کارخانه مهم صنعتی بسیار نامناسب و بحرانی است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

به گفته کارگران، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۱۹۰ کارگری است که در کارخانه کار می‌کنند. به همین دلیل طی یک ماه گذشته کارگران فولاد البرز بیش از ۵ بار مقابل ساختمان اداره کار و فرمانداری تاکستان تجمع کرده‌اند، اما بی‌فایده بوده است.

کارگران شرکت فولاد البرز در این نامه درباره معوقات بیمه‌ای خود می‌گویند علاوه بر تعویق چهار ماه حقوق، بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز با مشکلات زیادی روبروست به طوری که چهار الی ۵ ماه از سال دفترچه‌های درمانی خانواده‌های کارگران فاقد اعتبار است.

همچنین انعقاد قرار داد‌های کوتاه مدت یک ماهه از دیگر مشکلات کارگران است که در این نامه به آن اشاره شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز