خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

تجمع کارگران آبفای اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه مزد معوقه

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۱۸

«صبح امروز حدود ۷۰ نفر از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز که ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند در مقابل دفتر شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» واقع در خیابان کیان پارس اهواز تجمع کردند».

حدود ۷۰ نفر از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز که ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند صبح امروز در مقابل دفتر شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» واقع در خیابان کیان پارس اهواز تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در اداره آب و فاضلاب اهواز گزارش داده‌اند، امروز نیز کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهوار در ادامه اعتراضات صنفی ماهای گذشته تجمع کرده‌اند.

براساس اخباری که به نقل از کارگران منتشر شده است؛ برپایی تجمع امروز پاسخی به بی‌تفاوتی پیمانکار در خصوص پرداخت نشدن مطالبات ماهای مرداد، شهریور، آذر، اسفند و بهمن ماه کارگران بوده است.

به گفته کارگران معترض؛ از سال گذشته در این حدود ۳۰۰ کارگر شرکت آبفای اهواز تحت مسئولیت پنج شرکت پیمانکاری «سولار مکانیک»، «اسکله ساز»، «عمران سازان بردیا»، «شباهنگ» و «پرتو داچک» فعالیت می‌کردند و در عین حال بخشی از مطالبات این کارگران هنوز توسط پیمانکاران قبلی پرداخت نشده است.

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز همچنین در مورد معوقات بیمه‌ای خود گفتند؛ به غیر از مزد پرداخت نشده در سوابق بیمه تامین اجتماعی آنها نیز مشکلاتی دیده می‌شود چنانچه بخشی از سوابق آنان به صورت نامنظم پرداخت شده است.

به نقل از معترضان گفته می‌شود که کارگران پیمانکاری اداره آبفای اهواز علاوه بر تعویق ۵ ماه حقوق و ناقص بودن سوابق بیمه‌ای از بابت امنیت شغلی خود نیز نگران هستند چرا که به تازگی از طرف پیمانکار به تعداد ۲۵ نفر از کارگران گفته شده است در لیست اخراج قرار دارند و این در حالیست که در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳ کارگر پیمانی شرکت آب و فاضلاب اهواز به دلیل «عدم نیاز کارفرما به آنان» اخراج شده بودند.

بنا بر این گزارش، کارگران پیمانی آبفای اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

به گفته آنان در شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلات کارگران پیمانی آب وفاضلاب با خبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز