خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع بنیانگذار و مدیر انتشارات توس عنوان شد:

«فرهنگ» خط قرمز محسن باقرزاده بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۸۶

مراسم تشییع و خاکسپاری محسن باقرزاده(بنیانگذار و مدیر انتشارات توس) صبح امروز(پنجشنبه ۱۶ بهمن) ساعت ۹ صبح از مقابل انتشارات توس برگزار شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری محسن باقرزاده(بنیانگذار و مدیر انتشارات توس) صبح امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ساعت ۹ صبح از مقابل انتشارات توس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که با حضور خانواده‌ی صنعت نشر و جمعی از اهالی قلم مثل محمدرضا شفیعی کدکنی صورت گرفت، از باقرزاده به‌عنوان انسانی فرهنگ‌دوست که دغدغه‌ی فرهنگ ایرانی را داشت؛ یاد شد.

حسن کیائیان(مدیر نشر چشمه) در سخنانی خط قرمز مرحوم باقرزاده را «فرهنگ مملکت» دانست و گفت: محسن باقرزاده از زمانی که در سال ۱۳۷۵ به صورت جدی‌تر با اتحادیه همکاری کرد؛ تاثیرات مثبت و چشمگیر فراوانی در به‌وقوع پیوستن رخدادهای بعدی اتحادیه داشت و به مقداری خیلی زیادی اتحادیه را مستحکم‌تر کرد. او به معنی واقعی کلمه دغدغه‌ی فرهنگ و ادبیات را داشت و چنانچه کسی به مسائل فرهنگی مملکت بی‌توجهی می‌کرد برافروخته و حتی گاهی زبانش هم تند می‌شد.

مدیر نشر چشمه افزود: کتاب‌هایی که نشر توس تحت مدیریت باقرزاده به جای گذاشته، بسیار ارزشمند هستند و تا زمانی که حتی یکی از این آثار در یکی از کتابخانه‌های دنیا وجود داشته باشد، باقرزاده زنده است.

در ادامه عرفان‌پور که به‌نوعی مسئولیت مجری‌گری مراسم را برعهده گرفته بود؛ از دوره‌ی حضور همزمان محسن باقرزاده و حسن کیائیان در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تحت مدیریت شیرازی به عنوان یکی از دوران طلایی این صنف یاد کرد.

سپس محمد آموزگار(رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان) با ابراز تاسف برای از دست دادن یکی از پیشکسوتان دلسوز کتاب و نشر کشور گفت: در دیداری که حدود یک ماه پیش از ایشان داشتیم، علی‌رغم کسالت شدید اصرار داشتند که از تخت بلند شوند و در آن شرایط جسمی هم از دغدغه‌ها و نگرانی‌هایشان برای فرهنگ و ادب صحبت کردند.

همچنین جعفر همایی(مدیر نشر نی) با اشاره تاثیر باقرزاده در تربیت نسل جدیدی از ناشران بیان کرد: زمانی که تازه وارد فعالیت نشر و کتاب شده بودم، محسن باقرزاده از کسانی بود به یاری ما آمد و با تشویق‌ها و راهنمایی‌هایش راه را برایمان روشن کرد.

در پایان پیکر محسن باقرزاده بر دوش دوستان و اهالی نشر به سمت بهشت‌زهرا(س) و آرامگاه ابدی‌اش در قطعه‌ی نام‌آوران همراهی شد.

مجلس یادبود این پیشکسوت نشر هم، جمعه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۲ تا یک و نیم بعدازظهر در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

باقرزاده که از سال ۱۳۴۰با تلاش‌های فراوان، انتشارات توس را در مشهد راه انداخت، بعداز مدت‌ها بیماری عصر روز سه‌شنبه ۱۵بهمن درگذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز