خبرگزاری کار ایران

بر اساس مصوبه هیئت وزیران؛

آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۹۹

موسسات مشمول قانون موظفند عناوین اطلاعات عمومی و غیرطبقه‌بندی‌شده خود و شیوه دسترسی به آنها را در درگاه خود قرار دهند.

آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که به تصویب هیئت وزیران رسیده، منتشر شد.

به گزارش ایلنا و به نقل پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این آیین نامه، موسسات مشمول قانون موظفند عناوین اطلاعات عمومی و غیرطبقه بندی شده خود و شیوه دسترسی به آنها را در درگاه خود قرار دهند.

همچنین این موسسات باید کاربرگ(فرم) الکترونیکی و نسخه قابل چاپ درخواست اطلاعات را در درگاه خود قرار دهند. پس از پر نمودن و ارسال کاربرگ به موسسه، شماره پیگیری در اختیار متقاضی قرار می گیرد تا از وضعیت درخواست خود مطلع شود.

بر اساس این آیین نامه، موسسات مشمول قانون موظفند از طریق درگاه خود یک امکان ارتباطی امن و قانونی برای انجام رویه های اداری برقرار کنند تا کاربران بتوانند با استفاده از ابزارهای دسترسی و ارتباطی نظیر تلفن، رایانه یا تلفن همراه خود با موسسه مربوط ارتباط برقرار کنند. به دست آوردن اطلاعات و یا ارائه اسناد و مدارک کاغذی، دریافت یا پر کردن کاربرگهای اداری آن نباید منوط به مراجعه حضوری شهروندان و صاحبان مشاغل به موسسات مشمول قانون باشد.

همچنین موسسات مشمول قانون موظفند اطلاعاتی را که بر اساس قانون ملزم به انتشار آنها هستند، بلافاصله در درگاه خود درج نموده و نسبت به انتشار اطلاعات دربردارنده حقوق و تکالیف مردم از طریق رسانه های همگانی اقدام نمایند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور این مصوبه را در تاریخ ۱/۹ / ۹۳ برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد.

متن آئین‌نامه را ازاینجادریافت کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز