خبرگزاری کار ایران

اجرای «برنامه خانه و مدرسه» برای مقابله با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۱۷

برنامه‌های مبتنی بر شواهد پیشگیری از مصرف مواد جزو اصلی راهکارهای موفق کوتاه و میان مدت در زمینه کنترل مواد مخدر هستند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه طرحی تحت عنوان «برنامه خانه و مدرسه» برای مقابله با موادمخدر را به اجرا درآورد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی تحت برنامه کشوری همکاری فنی در زمینه مقابله با مواد مخدر و جرم در جمهوری اسلامی ایران و برنامه منطقه­‌ای برای افغانستان و کشورهای همسایه و با هدف حمایت از برنامه­های علمی و مبتنی بر شواهد پیشگیری از مصرف مواد برگزار شد.

«لیک بونوات» نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در این برنامه گفت: جوانان در سرتاسر جهان در خطر سوءمصرف مواد هستند، چرا که در برهه‌ای از زندگی‌شان هستند که می‌‌‌توانند به را حتی تحت تاثیرهمسالان و کسانی قرار گیرند که آنان را سرمشق خود قرار می‌­دهند و مواد روانگردان استفاده می‌­کنند.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، که ۶۰ درصد از جمعیت آن را افراد کمتر از ۳۰ سال تشکیل می‌­ دهد، نسل جوان گروه آسیب ­پذیر به شمار می‌­رود. مسوولان کشوری و سازمان ملل متحد نگرانی جدی خود را نسبت به روند رو به رشد سوء مصرف محرک­‌های نوع آمفتامینی در کشور ابراز کرده­‌اند.

بونوات افزود: برنامه‌های مبتنی بر شواهد پیشگیری از مصرف مواد جزو اصلی راهکارهای موفق کوتاه و میان مدت در زمینه کنترل مواد مخدر هستند.

وی اظهار کرد: برنامه­‌های مبتنی بر شواهد پیشگیری از مصرف مواد در جوانان به ازای هر یک دلار، با در نظر گرفتن هزینه ­های جرم، بیکاری و بیماری، ۱۰ دلار و یا حتی بیشتر صرفه جویی می‌­کنند، در نتیجه اجرای چنین برنامه­هایی را باید ارتقاء داد.

بونوات بر توجه، منابع و تلاش­های بیشتر در زمینه پیشگیری از مصرف مواد به عنوان ابزاری جهت پرداختن هر چه موثر‌تر به چالش مواد تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز