خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس كارگری:

دبیرکل اتحادیه کارگران جهان خواستار لغو تحریم‌های اروپا علیه ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۷

تحریم نفت ایران باعث تشدید فقر در یونان شده است/ تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا بر علیه ایران بی‌معنی است.

دبیرکل اتحادیه کارگران جهان (WFTU) با محکومیت تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران خواستار رفع تمامی تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا بر علیه ایران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماوری کوس كه از سخنرانان افتخاری چهارمین مجلس کارگری ایران بود با بیان اینکه تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا بر علیه ایران بی‌معنی است، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های وضع شده بر علیه ایران را لغو کنند.
وی گفت: ایران کشوری با تمدن و تاریخ بزرگی است و مردم آن آینده‌ای درخشان در پیش رو دارند.
وی که دارای تابعیت یونانی است در خصوص وضعیت مردم این کشور گفت: یونانیان هم اکنون از بحران عمیق سرمایه داری رنج برده و گرفتار معضل فقر و بیکاری هستند.
وی با بیان اینکه تا پیش از وضع تحریم‌های اتحادیه اروپا در ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۲ یونان نفت مورد نیاز خود را به قیمت مناسب از ایران تهیه می‌کرد، گفت: اکنون بخاطر اعمال این تحریم‌ها دولت یوانان مجبور است نفت مورد نیاز خود را به بهایی نامناسب از سایر کشورهای تولیدکننده نفت خریداری کند.
وی گفت: این موضوع باعث تشدید فقر در یونان شده است.
وی با بیان اینکه اتحادیه کارگران جهان در بیش از ۱۲۰ کشور جهان ۸۲ میلیون عضو دارد گفت: ما از زمان تشکیل این اتحادیه در سال ۱۹۵۴همواره به مساله فلسطین و خاورمیانه به صورت جدی توجه کردیم.
به گفته ماوری کوس ضمن اعلام همبستگی با مردم عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین، سوریه گفت: مردم این کشور‌ها حق دارند برای آینده خود آزادانه تصمیم گیری کنند.
وی گرفتاری کنونی مردم این کشور‌ها را نتیجه اعمال سیاست‌های آمریکا و متحدانش دانست و گفت: ادامه این مساله عواقب ناخوشایندی را بدنبال دارد.
وی که با شعار «زنده باد کارگران» به سخنرانی خود پایان داد، پس از پایان مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دولت‌هایی که مجری سیاست‌های نئولواریلیستی هستند نمی‌توانند مدعی مخالفت با سیاست‌های استعماری آمریکا باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز