خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی جامعه بازنشستگان انتقاد کرد:

افزایش سن بازنشستگی در لایحه اصلاح قانون، با وجود تکذیب مرتضوی

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۴

جای سوال دارد چگونه مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی از طرح افزایش سن بازنشستگی خبر می‌دهد، در حالی که چند روز بعد مدیر عامل آن را تکذیب می‌کند و این در حالی است كه طبق لایحه اصلاحیه قانون تامین اجتماعی با تغییراتی در فصل ششم این قانون عملا سن بازنشستگی افزایش می‌یابد.

 یک فعال صنفی جامعه بازنشستگان، از نگرانی كارگران بازنشسته پس از اطلاع از مفاد لایحه اصلاح قانون تامین اجتماعی خبر داد.

حسن ایزدان در این باره به ایلنا گفت: در شرایط کنونی که نگرانی کارگران و بازنشستگان در خصوص تامین معاش و امنیت شغلی به اوج رسیده است، انتشار مفاد تغییرات قانون تامین اجتماعی نگرانی جدیدی برای جامعه كارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد كرده است.
او گفت: در زمان مدیریت حافظی بر تامین اجتماعی، فراخوان اصلاح و بازنگری در قانون تامین اجتماعی اعلام شده بود و در این مورد نیز کمیته‌ای نیز تشکیل شد که به نتیجه‌ای نرسید.
این عضو کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در مورد افزایش سن بازنشستگی در پیش نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی گفت: افزایش سن بازنشستگی در قانون توسعه پنجم نیز آمده بود که به تصویب نمایندگان مجلس نرسید و حال جای سوال دارد چگونه مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی از طرح افزایش سن بازنشستگی خبر می‌دهد، در حالی که چند روز بعد مدیر عامل آن را تکذیب می‌کند و این در حالی است كه طبق لایحه اصلاحیه قانون تامین اجتماعی با تغییراتی در فصل ششم این قانون عملا سن بازنشستگی افزایش می‌یابد.
این بازنشسته تصریح کرد: برخی از مسئولان صندوق تامین اجتماعی که خود از تغییرات بعضی از مواد قانون تامین اجتماعی خبر ندارند بهتر بود قبل از تدوین لایحه و ارائه آن از سوی سازمان، در خصوص تغییرات این قانون كسب اطلاع می‌كردند.
ایزدان با بیان اینکه نگرانی کارگران و بازنشستگان با اعلام جزئیات تغییرات قانون تامین اجتماعی توسط ایلنا افزایش یافته است اظهار داشت: افزایش سن بازنشستگی و همچنین افزایش سهم ۲ درصدی بیمه شده و یا واگذاری بخش درمان به بیمه سلامت را فقط با پی گیری بعضی از رسان‌ه‌ها می‌توان فهمید و سازمان تامین اجتماعی در این مورد هیچ گونه اطلاع رسانی نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز