خبرگزاری کار ایران

هشدار وزارت بهداشت نسبت به تبلیغات سوء برای فروش دستگاههای تصفیه آب

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۵۸

در این فیلم ها آب آشامیدنی شبکه لوله کشی را با الکترودهای تجاری(آهن – آلومینیوم) الکترولیز می کنند / این گونه الکترودها تقلبی بوده و استفاده های سودجویانه از آن می شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برخی شرکت های تبلیغ کننده دستگاه های تصفیه آب با فریب اذهان عمومی و آلوده جلوه دادن آب آشامیدنی، اقدام به ساخت فیلم های تبلیغاتی به منظور فروش دستگاه های خود می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، کاظم ندافی افزود: در این فیلم ها آب آشامیدنی شبکه لوله کشی را با الکترودهای تجاری(آهن – آلومینیوم) الکترولیز می کنند.

وی گفت: آب دارای املاح با الکترودهای تجاری(آهن و آلومینیوم) باعثتولید رنگ و لجن بر اثر آزادسازی یون های آلومینیوم و آهن شده و منجر به تولید آبی کدر و سیاه می شود که به تصور اشتباه، ناخالصی های آب است در حالی که رسوبات تشکیل شده ناشی از واکنش یون های آزاد شده از الکترودها با آب مورد آزمایش است.

ندافی با تأکید بر اینکه این گونه الکترودها تقلبی بوده و استفاده های سودجویانه از آن می شود، خاطرنشان کرد: تمام آب ها اعم از آب های سطحی و زیرزمینی حاوی یون هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرور و فلوراید هستند که عمدتاً ناشی از انحلال مواد معدنی در آب بوده و وجود آنها در صورتی که در محدوده مجاز باشند، برای سلامت مفید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز