خبرگزاری کار ایران

کیو مرثپوراحمد:

باید برای مدیران قبلی سینما کیفرخواست صادر شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۶۱۲

من و بسیاری از همکارانم در سال‌های گذشته رنج و عذاب کشیدیم و کار نکردیم. به همین دلیل و به‌خاطر خسارت‌هایی که مدیران قبلی به سینمای ایران زدند؛ باید کیفرخواست پر و پیمانی علیه‌شان صادر شود / قول می‌دهم در حد توانم از آرا به خوبی و نیکی حفاظت کنم و نگذارم شائبه‌ای بوجود‌ آید.

کیومرث‌ پوراحمد معتقد است که باید برای مدیران قبلی در حوزه سینما کیفر خواست صادر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پوراحمد در آیین گشایش داوری شانزدهمین جشن سینمای ایران که شب گذشته(۱۵ تیرماه) برگزار شد؛ گفت: در دوره گذشته به جواد شمقدری گفتم که شما می‌روید و ما و سینماگران می‌مانیم اما وی گفت که همه ما رفتنی هستیم. به او گفتم حتی اگر ما هم برویم که قطعا روزی از این دنیا می‌رویم بازهم فیلم‌های ما باقی می‌ماند اما شما بگویید چه برجای می‌گذارید؟

پوراحمد با اشاره به وضعیت سینما در سال‌های گذشته گفت: آن وضعیت ریل‌گذاری، آن همه ویرانی و مشکلاتی که برای سینمایی ایران بوجود آمده؛ خسارت‌های زیادی به سینما زده است. من و بسیاری از همکارانم در سال‌های گذشته رنج و عذاب کشیدیم و بسیاری از ما کار نکردیم به همین دلیل و همچنین به دلیل خسارت‌هایی که مدیران قبلی به سینمای ایران زدند باید یک کیفرخواست پر و پیمان علیه آن‌ها صادر شود.

محمد بزرگ‌نیا(دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران) نیز گفت: قبل از هرچیز از گروه داوران صنوف تشکر می‌کنم زیرا تصورم بر این است که نتایج داوری‌های امسال بی‌حاشیه است. تشکر ویژه‌ای هم از تهیه‌کنندگان دارم که فیلم‌های خود را در اختیار جشنواره گذاشتند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید در تمام جشن‌های سینمایی همیشه نتایج داوری با حرف و حدیث‌هایی همراه بوده است. دبیر اینگونه جشن‌ها نیز بیشتر شکل و شمایل مدیرتی دارد زیرا دبیر؛ فیلم‌ها را انتخاب نمی‌کند و مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه دبیر حفظ و صیانت از آرا داوران است.

بزرگ‌نیا گفت: قول می‌دهم در حد توانم از آرا به خوبی و نیکی حفاظت کنم و نگذارم شائبه‌ای بوجود‌ آید. یکی از مشکلات دیگر ما این است که بخشی از داوران در جشنواره خودشان فیلم دارند و ما نتوانستیم داورانی را انتخاب کنیم که فیلم نداشته باشند.

وی ادامه داد: قرار است در جشن امسال تولیدات سه سال مورد داوری قرار گیرد البته آیین‌نامه‌ای هم درنظر گرفته شده تا فیلم‌ها در دو مرحله مورد داوری قرار گیرند. با توجه به بندهای آیین‌نامه هر گروه از داوران باید فرد سر گروهی را برای ارتباط با برگزارکننده جشن انتخاب کند.

در ادامه این برنامه با اهدای لوح تقدیر از زحمات کیومرث‌ پوراحمد برای دبیری جشن‌های سال‌های گذشته تقدیر شد و سیمون سیمونیان مسول دبیرخانه جشن نیز توضیحاتی را درباره روند برگزاری و نحوه داوری اعلام کرد.

داوری شانزدهمین جشن خانه سینما از شب گذشته با نمایش فیلم ۵۰ قدم آخر آغاز شده است. این مراسم تا ساعت ۲۳ ادامه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز