خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن البرز شرقی تجمع اعتراضی کردند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۲۷

در حالی که نماینده کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی از اعتراض همکاران خود به خصوصی این واحد معدنی خبر می‌دهد، مدیرعامل این واحد معدنی با تکذیب اعتراض کارگران می‌گوید که معترضان تنها به انتقال اراضی معدن به شهرداری شاهرود اعتراض دارند.

در حالی که نماینده کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی از اعتراض همکاران خود به خصوصی سازی این واحد معدنی خبر می‌دهد، مدیرعامل این واحد معدنی با تکذیب اعتراض کارگران می‌گوید که معترضان تنها به انتقال اراضی معدن به شهرداری شاهرود اعتراض دارند.

به گفته نماینده صنفی کارگران صبح امروز یکشنبه(۱۵ تیر ماه) حدود ۱۴۰۰ کارگر معادن ذغال سنگ البرز شرقی(واقع در منطقه طرزه استان سمنان) در اعتراض به خصوصی سازی این معدن دست از کار کشیده ودر محوطه معدن تجمع کردند.

«رحمان عجم» عضو شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرده است که این موضوع باعثنگرانی درباره کاهش امنیت شغلی کارگران شده است.

او با افزود: کارگران معدن زغال سنگ البز شرقی از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهند مانع خصوصی سازی این معدن شوند.

او گفت: کارگران این واحد با دریافت حداقل مزد که آنهم اغلب با تاخیر چند ماهه به حسابشان واریز می‌شود دشوار‌ترین کار‌ها را برای تهیه و تولید ذغال سنگ انجام می‌دهند.

عجم اضافه کرد: حدود ۱۲۰۰ نفر از کارگران معادن البرز شمالی با قرارداد موقت کار می‌کنند و مابقی قرارداد دائم دارند، اما هیچگاه این کارگران امنیت شغلی نداشته‌اند و کارشان را با استرس آغاز می‌کنند.

به اعتقاد وی، واگذاری صنایع دولتی به بخش خصوصی درحالی صورت می‌گیرد که خریداران و مالکان جدید واحدهای صنعتی عمدتا هیچ شناخت کار‌شناسی از واحد مورد تملک خود ندارند و همین مساله صنایع بزرگ را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

کارگران مشغول کارند، اعتراضی در کار نیست
در همین رابطه آقای «ربیعی‌نژاد» مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز غربی ضمن تکذیب تجمع اعتراضی کارگران این معدن بر علیه واگذاری این واحد معدنی، گفت: هم اکنون کارگران معدن البرز شرقی مشغول به کار هستند و هیچ اعتراضی در کار نیست.

او با بیان اینکه خصوصی سازی معدن در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، افزود: شرکت ذوب آهن فولاد اصفهان به عنوان خریدار، بر اوضاع معدن مسلط است و این موضوع به نفع کارگران و معدن خواهد بود.

به گفته وی نارضایتی کارگران از موضوع خصوصی سازی معدن در فروش زمین‌های در تملک معدن به شهرداری شاهرود است که آنهم از سوی سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

شایان ذکر است شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی(سهامی خاص - مالکیت سهامی دولتی) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان کنسانتره ذغال سنگ به منظور استفاده در کوره‌های کک سازی ذوب آهن اصفهان به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز