خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمسیون کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری:

رای دیوان مصلحت اندیشانه نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۹۹

دیوان عدالت اداری کاری با مصلحت ندارد. مصلحت برای سیاسیونی است که می‌خواهند جامعه را اداره کنند / اگر دستمزد کارگران افزایش یابد امکان پرداخت این دستمزد در کارگاه‌های کوچک وجود ندارد یا ممکن است کارگران بیشتری بیکار شوند و کار‌شناسان دیوان عدالت اداری این تبعات احتمالی را بررسی می‌کنند.

نایب رئیس کمسیون تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری تاکید کرد رای این نهاد قضایی در خصوص شکایت کارگران و شش تشکل مستقل و رسمی کارگری از مزد ۹۲ هرگز مصلحت اندیشانه نخواهد بود.

حجت‌السالام «نبی‌الله کرمی» در این باره به ایلنا گفت: دیوان عدالت اداری فقط بر مبنای قانون حکم می‌دهد و هیچ‌گاه مصلحت اندیشانه رای نخواهد داد چرا که فلسفه وجودی این نهاد قضایی مدیریت قوه مجریه از حیثاجرای صحیح قانون است.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری کاری با مصلحت ندارد، مصلحت برای سیاسیونی است که می‌خواهند جامعه را اداره کنند.

این مقام قضایی افزود: کمیسیون تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری به منظور گسترش اجرای ماده ۴۱ قانون کار و بررسی آثار مصوبه مزدی بدوی برای کارگران و کارفرمایان شکایت کارگران از مزد ۹۲ را به کار‌شناسان این نهاد قضایی ارجاع داده است.

به گفته کرمی، اگر دستمزد کارگران افزایش یابد امکان پرداخت این دستمزد در کارگاه‌های کوچک وجود ندارد یا ممکن است کارگران بیشتری بیکار شوند و کار‌شناسان دیوان عدالت اداری این تبعات احتمالی را بررسی می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: شکایت کارگران از مزد ۹۲ پس از بررسی توسط کار‌شناسان بار دیگر به کمیسیون تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری بازگردانده می‌شود و هر تصمیمی که در این کمیسیون تخصصی گرفته شود در صحن علنی هیات عمومی دیوان و با حضور ۹۰ قاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز