خبرگزاری کار ایران

وضعیت نامعلوم کارگران تعاونی روستایی کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۹۴

۳۵ نفر از کارگران رسمی شرکت‌های تعاونی‌روستایی کرمانشاه به دلیل شرایط نامناسب این تعاونی که از بعد سلب شدن وظایف محوله پیشین و قطع توزیع کالای کوپنی در کشور به وجود آمده است، ۲۸ ماه حقوق پرداخت نشده طلبکار هستند / این تعاونی تا یک هفته آینده منحل می‌شود و بابت مطالبات معوقه نیز با کارگران تسویه حساب خواهد شد.

جمعی از کارگران شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان کرمان با ارسال طوماری از وضعیت نامعلوم شغلی خود خبر داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا دراین طومار آمده است: ۳۵ نفر از کارگران رسمی شرکت‌های تعاونی‌روستایی کرمانشاه به دلیل شرایط نامناسب این تعاونی که از بعد سلب شدن وظایف محوله پیشین و قطع توزیع کالای کوپنی در کشور به وجود آمده است، ۲۸ ماه حقوق پرداخت نشده طلبکار هستند.

در این طومار همچنین با اشاره به سابقه فعالیت شرکت‌های تعاونی‌روستایی در سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمده است: کارکنان این تعاونی از سال ۴۴ وظیفه خدمت رسانی به روستائیان کرمانشاهی را برعهده داشته‌اند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در راستای سیاستهای کلی کشور زیر نظر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه وظیفه توزیع کالاهای کوپنی آرد، لوازم خانگی، ماشین آلات کشاورزی، کود کشاورزی وسایر مایحتاج روستایئان را برعهده داشته‌اند.

تعاونی روستایی کرمانشاه حداکثر تا یک هفته دیگر منحل می‌شود
در این رابطه «ابراهیم دست سنگ» مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان کرمانشاه ضمن تایید بحرانی بودن وضعیت این تعاونی معوقات حقوقی پرسنل تعاونی روستایی کرمانشاه را ۳۰ ماه عنوان کرد.

او با بیان اینکه این تعاونی به دلیل نداشتن فروش ونقدینگی هم اکنون وضعیت بحرانی دارد، افزود: وضعیت پیش آمده در حالی است که به درخواست اعضای هیئت مدیره قرار است این تعاونی حداکثر تا یک هفته دیگر منحل اعلام شود.

به گفته وی، بعد از انحلال شرکت تعاونی روستایی با انتخاب مدیر تسویه مطالبات معوقه کارگران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی شرستان کرمانشاه در ادامه در مورد فعالیت این کارگران گفت: بجز ۴ نفراز کارگران که برای انجام امور اداری در برخی از روزهای هفته در تعاونی حضور دارند نیازی به حضور و فعالیت سایر کارگران در محل کار نیست.

او گفت: در حال حاضر شرکت تعاونی روستایی شهرستان کرمانشاه هیج نقدینگی ندارد و در آن هیچ کالای به متقاضیان عرضه نمی‌شود

سنگ دست در خاتمه میزان بدهی شرکت تعاونی روستایی کرمانشاه را بیش از ده میلیارد تومان ذکر کرد و اظهارداشت: این در حالیست که این تعاونی فقط یک میلیارد تومان از مشتریان خود طلب دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز