خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

احتمال عقب‌نشینی دولت در مجادله دفن ایران‌شناس آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۵۳

«یک منیع آگاه در کمیسیون فرهنگی مجلس از عقب‌نشینی دولت در این موضوع با توجه به حوادثچند روز گذشته در اصفهان خبر داد. / روابط‌عمومی سازمان میراثفرهنگی‏‌، صنایع دستی و گردشگری امروز در پاسخ به ایلنا نسبت به این مسئله سکوت کرد و تنها اعلام کرد که این مساله توسط وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و سازمان در این زمینه موضع رسمی ندارد.»

در حالی که انتظار می‌رفت «ریجارد فرای» ایران‌شناس برجسته آمریکایی بدور از حاشیه‌ و مطابق وصیت‌نامه‌اش و همچنین قول رئیس دولت وقت ایران در کنار زاینده‌رود دفن شود‏‌، یک منیع آگاه در کمیسیون فرهنگی مجلس که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با ایلنا از عقب‌نشینی دولت در این موضوع با توجه به حوادثچند روز گذشته در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتم فروردین ماه بود که خبر فوت ریچارد نلسون فرای اعلام شد. ایران‌شناسی که بیش از ۷۰ سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره فرهنگ فلات ایران کرده است و به خاطر علاقه‌اش به ایران، وصیت کرده بود که در کنار زاینده رود دفن شود.

آن روز‌ها رسانه‌های رسمی خبر مرگ وی و وصیتش را بار‌ها اعلام کردند و حتی‌ پیام‌های تسلیتی نیز منتشر شد.

اینک، پس از ۱۸ روز از فوت این ایران‌شناس سرشناس، اقدامی نسبت به دفن او صورت نگرفته است و حتی برخی از نمایندگان مجلس مدعی جاسوس بودن ریچاد فرای شده‌اند و به این ترتیب مانع از دفن وی در ایران شده‌اند.

در چند روز گذشته تجمع‌هایی در کنار مقبره ایران‌شناس آمریکایی پرفسور پوپ در اصفهان(پل خواجو) مشاهده می‌شود که با سر دادن شعار و دست نوشته‌هایی خواهان جلوگیری از دفن ریچاد فرای هستند.

در همین رابطه، روابط‌عمومی سازمان میراثفرهنگی‏‌، صنایع دستی و گردشگری امروز در پاسخ به ایلنا نسبت به این مسئله سکوت کرد و تنها اعلام کرد که این مساله توسط وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و سازمان در این زمینه موضع رسمی ندارد.

یک مبنع آگاه در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز امروز در مصاحبه‌ای با ایلنا از تغییر تصمیم دولت نسبت به دفن فرای در حاشیه زاینده رود خبر داد و اعلام کرد: عقب‌نشینی دولت در این مساله کار درستی نیست. اگرچه با توهین‌های صورت گرفته دفن ریچاد فرای دیگر در این مکان صحیح نیست.

همچنین روز گذشته علی مطهری، نماینده شاخص مجلس نیز در مصاحبه‌ای صراحتا اعلام کرده بود که واکنش‌هایی که نسبت به فرای و دفن نشدن وی در زاینده‌رود وجود دارد مواضع کمیسیون فرهنگی مجلس نیست.

وی تاکید می‌کند: ریچارد نلسون فرای ایران‌شناسی بزرگ است و آثار و علاقه بسیاری نسبت به ایران و تاریخ آن دارد. در واقع به‌همین دلیل نام ایرانی «ایران‌دوست» را برای خود برگزیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز