خبرگزاری کار ایران

۲۸ عضو القاعده در ترکیه بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۰۴

در میان بازداشت شدگان رهبر شاخه القاعده در ترکیه دیده می‌شود، سه رهبر میدانی این گروه تروریستی نیز توانستند به خاک سوریه فرار کنند.

نیروهای امنیتی ترکیه طی عملیاتی گسترده ۲۸ عضو گروه تروریستی القاعده را بازداشت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «حرییت» ترکیه فاش کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی عملیاتی گسترده در استان های «استانبول»، «وان»، «اضنه»، «کیلیس»، «غازی عنتاب» و «قیصریه» ۲۸ عضو القاعده را بازداشت کردند.

حرییت نوشت که در میان بازداشت شدگان رهبر شاخه القاعده در ترکیه دیده می‌شود.

این روزنامه در ادامه نوشت که سه رهبر میدانی القاعده نیز توانستند به خاک سوریه فرار کنند.

حرییت تاکید کرد که نیروهای امنیتی ترکیه از سال گذشته تندرو‌ها را در خاک این کشور تحت نظر داشتند و عملیات بازداشت اعضای القاعده پس از رسیدن اطلاعات به نیروهای امنیتی در مورد تحرکات القاعده در استان وان صورت گرفت.

این روزنامه همچنین نوشت که بازداشت شدگان متهم به ارسال سلاح به سوریه و حمایت مالی از تروریست‌ها برای ارتکاب جنایت در ترکیه هستند.

در همین حال، برخی منابع ترکیه اعلام کردند که در عملیات امنیتی علیه القاعده و تندور‌ها نیروهای پلیس در کنار نیروهای ویژه وزارت کشور قرار داشتند اما پس از پایان عملیات دو افسر بلندپایه بدون هیچ گونه دلیلی از مقام خود کنار زده شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز