خبرگزاری کار ایران

آلمان از مواضع اقتصادی فرانسه استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۶

وزیر خارجه آلمان با «مثبت» ارزیابی کردن موضع اقتصادی پاریس، آن را در «راستای منافع اروپا» توصیف کرد.

برلین با استقبال از طرح اصلاحات پیشنهادی «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه، عملی شدن آن را مستلزم مذاکرات سخت و فشرده دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «فرانک والتر اشتاینمایر» وزیر خارجه آلمان که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اتریشی خود شرکت کرده بود، با «مثبت» ارزیابی کردن موضع اقتصادی پاریس، آن را در «راستای منافع اروپا» توصیف کرده و تاکید کرد: «مواردی که فرانسوآ اولاند در کنفرانس مطبوعاتی سه‌شنبه مطرح کرد، از نظر من در درجه اول «شجاعانه» هستند.»

به‌رغم این‌که برلین تغییر مواضع و اصلاحات اقتصادی مدنظر اولاند(شامل کاهش هزینه‌های دولتی و اصلاح قوانین مالیاتی شرکت‌های تجاری) را «شجاعانه» توصیف کرده است اما به اعتقاد برخی، قدرت سندیکاهای فرانسه و حتی هم‌حزبی‌های رییس‌جمهوری، به وی اجازه اعمال کامل چنین اصلاحاتی را نخواهد داد.

اکثر پیش‌بینی‌های معتبر، رشد اقتصادی فرانسه در سال جاری میلادی را حداکثر یک درصد تولید ناخالص داخلی در نظر گرفته‌اند، میزانی که برای کاهش بیکاری، به طوری که فرانسوآ اولاند وعده داده است، کفایت نمی‌کند.

به همین دلیل به‌رغم استقبال برلین از چرخش مواضع اولاند، برخی رسانه‌های آلمان همچنان فرانسه را «کشور مستعد بحران اقتصادی» ارزیابی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز