خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها ازدواج جوانان را مشکل می‌کند / پدیده خانواده‌های سفید نگران کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۴۶

وام به ازدواج کمک زیادی نمی‌کند / با فیلترینگ فیسبوک مخالفم / دیدگاه ما نسبت به سایت‌های همسر یابی مثبت نیست / برای حل مشکلات ازدواج جوانان باید بسته‌ای از مسائل انگیزشی علمی و اقتصادی را فراهم شود.

ایلنا: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سایت‌های همسر یابی را آسیب زا است، گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها ازدواج جوانان را مشکل می‌کند. وی همچنین گفت پدیده خانواده‌های سفید نگران کننده نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمود گلزاری "، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در نشست خبری که امروز چهارشنبه(۴ دی ماه) برگزار شد پس از بیان این نکته که عملکرد ما در برابر جوانان باید بر اساس دوستی، صداقت و احترام باشد. گفت: در کشور ما، جوانان را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. قسمت اول اکثریتی از جوانان هستند که باید به مسائل آن‌ها سر و سامان داده شود و امکاناتی مانند اشتغال برای آن‌ها فراهم شود تا بتوانند در جامعه فعال شوند.

گلزاری ادامه داد: گروه دوم جوانانی هستند که فعالند و باید راه‌شان باز باشد تا به مدیریت‌های کلان جامعه برسند و گروه سوم اقلیتی هستند که دچار آسیبند و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی افزود: در برنامه‌های دولت دیدگاه‌های مثبتی نسبت به جوانان وجود دارد امیدوارم در جامعه به جای جوان هراسی ٰ " جوان باوری " شکل بگیرد. عده‌ای مطالبه‌گری جوانان را دوست ندارند که امیدوارم هر چه زود‌تر این دیدگاه حذف شود.

محورهای برنامهٔ وزارت ورزش و جوانان

گلزاری در مورد محوریت برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: ما هفت محور برای برنامه‌های جوانان داریم که به ترتیب از ازدواج و خانواده، رفع مشکلات معیشتی(اشتغال و مسکن)، فعال کردن جوانان در تشکلهای مردمی از طریق سمن‌ها، طرح اوقات فراغت، هویت، سلامت و کاهش آسیبهای اجتماعی(اعتیاد – طلاق – خشم) می‌توان نام برد.

دیدگاه ما نسبت به سایت‌های همسر یابی مثبت نیست

گلزاری در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد رویکرد وزارت ورزش و جوانان در مورد بنگاه‌ها و سایت‌های همسر یابی گفت: سه گونه روش همسر یابی وجود دارد. روش اول روش سنتی است که در آن حمایت خانواده وجود دارد اما ممکن است طی این ازدواج دو جوان به خوبی همدیگر را نشناسند البته ما در صددیم که مشکلات این روش را تا حدی کاهش دهیم، روش دوم پیدا کردن همسر در محل کار و دانشکاه است که اگر با اطلاع خانواده و کمک فردی مانند استاد صورت بگیرد از بقیه روش‌ها مفید‌تر است البته این نکته قابل ذ کر است که تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها ازدواج جوانان را مشکل می‌کند. و مدل سوم یافتن همسر در فضای مجازی است که دیدگاه ما نسبت به آن مثبت نیست و این روش سرشار از آسیب است.

وام به ازدواج کمک زیادی نمی‌کند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران ادامه داد: برای حل مشکلات ازدواج جوانان باید بسته‌ای از مسائل انگیزشی علمی و اقتصادی را فراهم شود. وام اشتغال مبلغ کمی است که شاید فقط کمی در جریان ازدواج کمک کند حل مشکلات اقتصادی ازدواج به شغل و مسکن جوانان بر می‌گردد در صدد هستیم که وام ازدواج و اشتغال را با هم پیوند دهیم و توانیم مشکل اشتغال و مسکن جوانان را حل کنیم.

وی افزود: تاکنون یک میلیون متقاضی وام ازدواج هستند که هنوز به آن‌ها وام داده نشده است. قرار است که با همکاری وزارت اقتصاد بتوانیم راهکارهایی را برای پیوند وام ازدواج مسکن و اشتغال داشته باشیم.

گلزاری ادامه داد: همچنین صندوق مهر امام رضا که موضوعیتش اشتغال و ازدواج جوانان است و بر اساس تاکید آقای روحانی، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌هایش برای ر فع مشکلات جوانان استفاده کنیم. سعی ما بر این است که تا یک ماه دیگر جواب پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در صدد هستیم که مراکز مشاوره همسریابی و همسرگزینی را که به خاطر مشکلاتی متوقف شده بود دوباره با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره فعال کنیم البته این مراکز تنها با مجوز از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره می‌توانند فعالیت کنند.

گلزاری در مورد اصطلاح خانواده‌های سفید گفت: این پدیده آنقدر زیاد نیست که نگران کننده باشد و بحران نیست و ما می‌توانیم با نگاهی مثبت، هم خانگی یک دختر و پسر را به مسیری قانونی‌تر و شرعی‌تر هدایت کنیم.

برنامه‌های مشترک وزارت ورزش و جوانان با شهرداری

گلزاری در باره برنامه وزارت ورزش و جوانان در مورد اوقات فراغت جوانان گفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان با محوریت ایجاد امید و نشاط در دستور کار ما قرار دارد. هم اکنون توافق‌هایی نیز در این زمینه با سازمان محیط زیست و گردشگری و شهرداری انجام شده است.

وی در مورد جزئیات همکاری وزرات جوانان با شهرداری نیز افزود: شهرداری بسیار علاقمند به کار کردن در حوزه‌های اجتماعی است. در جلسه‌ای که با حضور ۲۰ تن از مدیران شهرداری صورت گرفت، قرار شده است طرح‌های زیر به صورت مشترک پیگیری شود:

ایجاد شورای راهبردی جوانان شهر تهران، ارائه لایحه دوستداران جوان به شورای شهر، فعال کردن مراکز کنترل خشم در خانه های سلامت شهرداری و همکاری با معاونت‌های ا جتماعی دیگر کلان شهر‌ها.

با فیلتر فیسبوک مخالفم

گلزاری با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان به جهان و زمان قبل از اینترنت برگشت گفت می‌توان استفاده‌های مثبت از اینترنت کرد هر جایی حتی پارک‌ها هم می‌توانند قسمت‌های آسیب زا داشته باشد دنیای مجازی یک واقعیت است و باید آن را پذیرفت، هرچند قانون فضای مجازی دست ما نیست اما من با فیلترینگ فیسبوک مخالفم.

در پایان گلزاری از تشکیل شوراهای راهبردی وزارت جوانان به عنوان اتاق فکر، تهیه ۱۰۰ برنامه ۴۵ دقیقه‌ای با همکاری صدا و سیما و افزایش ۱۷ درصدی بودجه نسبت به سال گذشته، فعال کردن سازمان امور جوانان سایر استان‌ها، رویکرد مثبت و حمایتی وزارت ورزش و جوانان به سمن‌ها و نهادهای اجتماعی و ارتباط بیشتر با جوانان نخبه خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز