خبرگزاری کار ایران

کاپیتان شهبازی:

ایران ایر من را خانه نشین كرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۱

دولت در سال گذشته تنها ۱۰ سکه به عنوان پاداش به من داده‌ است و بعد از آن من را‌‌ رها کرده است. گلایه می‌کنند چرا نخبگان از کشورمان فرار می‌کنند معلوم است وقتی برخورد مناسبی با آن‌ها نمی‌شود ان‌ها چاره‌ای جز این ندارند.

ایلنا:‌ كاپییتان شهبازی گفت:‌ با وجود اینكه ۹ سال از خدمتگزاری من باقی مانده است ایران ایر من را خانه نشین كرد اما من پیشنهادات مختلف را در كشورهای مختلف نپذیرفتم تا به عنوان سرباز ولایت از هواپیمایی كشورمان در برابر تحریم های ناجوانمردانه، حمایت كنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۲۶ مهرماه سال ۹۰ پرواز ۷۴۲ مسکو به تهران با مشکل فنی مواجه شد. چرخ‌های جلوی هواپیما برای فرود باز نشدند اما با درایت خلبان هوشنگ شهبازی این هواپیما که۸۰ نفر آن از مسافران آن دانشمندان هسته‌ای بودند، به سلامت به زمین نشست تا بار دیگر ایران اسلامی به دنیا نشان دهد که نخبه پرور است.

در آستانه سالگرد فرونشست موفقیت آمیزاین پرواز ۷۲۴ کاپیتان شهبازی نشست صمیمانه‌ای را با خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار کرد، اما نکته جالب در برگزاری این نشست این بود که دو بار مکان برپایی نشست به دلیل علت نامشخص تغییر یافت و کاپیتان شهبازی به ناچار نشست را در خانه شخصی خود برگزار کرد.

کاپیتان شهبازی موفقیت خود را در فرو نشست این پرواز اینگونه توصیف کرد: من کاری خاصی انجام ندادم و تنها به وظیفه خود عمل کردم قطعا اگر خلبان دیگری نیز بود کاری را می‌کرد که من انجام دادم در واقع در این موفقیت بیش از من امام زمان (ع)، دعای مقام معظم رهبری و خون شهدا نقش داشتند تا من به عنوان قهرمان ملی انتخاب شوم.

پروازی را که نجات دادم حامل ۸۰ نفر از دانشمندان هسته‌ای روس بودند

وی با بیان اینکه ۸۰ نفر از سرنشینان این پرواز از دانشمندان هسته‌ای روس بودند، گفت: اگر استعانت و همراهی خدا نبود حادثه دلخراشی رخ می‌داد و شرایط برای کشورمان سخت می‌شد چرا که با وجود اینکه هیچ حادثه‌ای رخ نداد این واقعه تا دو ماه صدر خبرهای جهان بود. با این حال توقع داشتم در زمان فرودم رسانه‌های جمعی کشورمان به استقبال من بیایند اما متاسفانه رسانه‌های دیگر زود‌تر از رسانه ملی خود را به محل رساند.

این خلبان درباره چرایی جابجایی این نشست به خبرنگاران گفت: به درستی نمی‌دانم چه چیزی باعث شد که دو بار مکان برگزاری نشست من با خبرنگاران تغییر یابد چرا که در یک سال گذشته علاوه بر فعالیت در ایران ایر فعالیت‌های اجتماعی متعددی برای لغو تحریم‌های هواپیمایی انجام داده‌ام تا سلامت شهروندانی که به صورت هوایی مسافرت می‌کند تامین شود متاسفانه هواپیماهای کشور ما فرسوده هستند و علی رغم تلاش مسئولان برای خرید قطعات حتی در شرایط تحریم‌ها وضعیت هواپیمایی کشور در شرایط نامناسبی است.

کاپیتان شهبازی با اشاره به اینکه به لطف مسئولان ایران ایر ۹ سال زود‌تر از موعد بازنشسته شده‌ام و هم اکنون سه ماه است که حکم بازنشستگی اجباری‌ام ابلاغ شده است و خانه نشین هستم، تصریح کرد: ‌در طول یک سال گذشته بار‌ها رفتار مسئولان ایران ایر با شخص من رفتار نامناسبی بود و از من خواسته شد تا فعالیت‌های اجتماعی خود را در راستای پیگیری چرایی رفتار ناجوانمردانه آمریکا در تحریم کنار بگذارم در حالی من خود را سرباز این ملت می‌دانم و حاضر نیستم حتی به قیمت خانه نشین شدنم دست از رسالت خود بر داردم.

وی با یادآوری خاطراتش از مراسم تجلیل‌های صورت گرفته توسط مسئولان ارشد کشوری، گفت: ‌ برای من خیلی قابل احترام است که بابت کاری که وظیفه‌ام بود تجلیل شدم و به عنوان قهرمان از من یاد شد دولت و سایر مسئولین به دلیل موفقیت در نشاندن هواپیما از من تجلیل کردند و من نیز در کنار رئیس جمهور و وزرایش اعلام کردم که از امروز در راستای حمایت از حقوق هواپیمایی گام بر می‌دارم تا تحریم‌ها را در بخش هواپیمایی کاهش دهم و کمک کنم تا سلامت مسافران بیش از این تضمین شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود موافقت وزیر راه و شهرسازی مسئولان ایران ایر برای حضور من در مجامع بین المللی و از همه مهم‌تر انجام این اقدام برای اولین بار به عنوان تنها خلبان در نوزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شرکت کردم و لباس ایران ایر نیز بر تن داشتم تا با بالا بردن پرچم کشورمان از محرومیت‌های ناجوانمردانه نسبت به هواپیمایی ایران صحبت کنم اما متاسفانه ایران ایر بی‌مهری کرد. وقتی به ایران بازگشتم در فرودگاه کسی منتظرمن نبود و حتی به دلیل رفتنم در این اجلاس مواخذه شدم و حکم پایان همکاری من اعلام شد.

شهبازی با بیان اینکه حضور من در این اجلاس به وزیر راه و مسئولین ایران ایر اعلام شده بود، گفت: شاید جالب باشد که مسئول ایران ایر نه تنها بابت تلاش من برای پایان بخشیدن به تحریم‌های صنعت هوایی از شخص من تجلیل نکرد بلکه روابط عمومی ایران ایر نیز تمایلی برای انتشار دست آوردهای این اجلاس نداشتند و من برای اطلاع رسانی از دستاوردهای آن به رسانه‌ها متوسل شدم.

وی با اشاره به قوانین موجود در دنیا تحریم صنعت هواپیمایی کشورمان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هیچ ملتی حق ندارد ملت دیگری را در حوزه هواپیمایی تهدید کند.

وی خود را سرباز ولایت دانست و گفت: نمی‌توانم نسبت به بازی کردن با جان مردم بی‌تفاوت باشم قطعا نظر ولی فقیه در چگونگی برقراری ارتباط با کشور آمریکا مورد تایید است و من نیز از آن اطاعت می‌کنم اما بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشته‌ام و خواهان لغو این نوع تحریم‌ها شده‌ام چرا که تحریم هواپیمایی تحریم سیاسی نیست بلکه این تحریم‌ها ناجوانمردانه هستند.

کاپیتان شهبازی از راه اندازی سایت شخصی خبر داد و گفت: ‌ براساس قوانین بین المللی همه کشور‌ها باید امنیت پروازی سایر کشور‌ها را تامین و در توسعه آن تلاش کنند از این رو براساس قوانین موجود خود را مسئول دانستم تا به دنبال منافع مردم باشند و از این طریق سایتی را به ۷ زبان دنیا راه اندازی کردند و تمامی مسائل و مشکلات را در آن منتشر کرده‌اند به اعتقاد من حفظ جان مسافران جدایی از مسائل سیاسی است و باید به گوش جهانیان رسیده شود.

شهبازی با بیان اینکه در یک سال گذشته به دنبال منافع ملی بودم نه منافع شخصی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فعالیت‌های اجتماعی‌ام از سوی مدیران ارشد ایران ایر کنار گذاشته شده‌ام و حتی زمانی که پیشنهادهای مختلف از سوی کشورهای غربی به من شد با وجود فشارهای موجود نپذیرفتم و حاضر شدم با وجود بی‌مهری‌ها به عنوان خلبان به کشور خود خدمت کنم. متاسفانه هم اکنون دسترسی به وزیر راه ندارم و با وجود اینکه سه ماه است از کار بی‌کار شده‌ام و علاقه زیادی به پرواز دارم هیچکدام از پیشنهادهای غربی‌ها را با وجود حقوق و آینده مناسب قبول نکردم.

وی ادامه داد: ‌ از ۱۴ اسفند سال گذشته که در اجلاس حقوق بشر ژنو به عنوان تنها خلبان مه‌مان در این اجلاس شرکت کرده‌ام مسئولان ایران ایر رویکرد مناسبی با من ندارند و با وجود تاییدیه وزیر راه مشکلاتی برای من ایجاد شده است. این در حالی است که من در یک سال گذشته در حوزه تخصصی و در فعالیت‌های اجتماعی کوچک‌ترین کم کاری را نکرده‌ام اما نکته جالب این است که از من می‌خواهند فعالیت اجتماعی خود را تمام کنم تا بتوانم بار دیگر در مسند خلبانی به هموطنان خود خدمت کنم.

وی گفت: هر خلبانی دو سوم فعالیت خود را آموزش می‌بیند و تنها یک سوم فرصت برای خدمت رسانی من نیز در شرایطی که می‌توانم خلبانی کنم ناچارم به دلیل سیسات‌های نادرست ایران ایر از این کار دست بکشم و خانه نشین شوم متاسفانه در این مدت اخیر ایران ایر به دلیل سوء مدیریت بسیاری از خلبانان متبحر کشور را بازنشسته کرده است و خدا می‌داند این افراد هم اکنون در کجا خدمت می‌کنند. من پیشنهاد ماهانه در آمد ۱۵ هزار یورو همراه با تسهیلات فوق العاده برای خود و خانواده را نپذیرفته‌ام تا بتوانم به عنوان سرباز ولی فقیه به کشورم خدمت کنم و این برخورد را تایید نمی‌کنم.

شهبازی با بیان اینکه تا زمانی که مدیریت ایران ایر تغییر نکند حاضر به همکاری نیستم، گفت: ۹ سال از عمر مفید خدمت من باقی مانده است و اگر سایر شرکت‌های هواپیمایی به سراغ من بیایند ترجیح می‌دهد در کشورم خدمت کنم تا در کشور بیگانه.

شهبازی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته برای فعالیت‌های اجتماعی‌ام هیچ گونه حمایتی از سوی دولت و ایران ایر نداشتم گفت: مرا تهدید می‌کننند که باید دست از فعالیت اجتماعی خود بردارم این در حالی است که من در حال ایجاد انجمن دفاع از هوانوردی در کشورم هستم تا به کمک آن از حقوق پرواز کشورم دفاع کنم.

‌این خلبان تاکید کرد: دولت در سال گذشته تنها ۱۰ سکه به عنوان پاداش به من داده‌اند و بعد از آن من را‌‌ رها کرده است. گلایه می‌کنند چرا نخبگان از کشورمان فرار می‌کنند معلوم است وقتی برخورد مناسبی با آن‌ها نمی‌شود ان‌ها چاره‌ای جز این ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز