خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در کرمان:

افزایش دستمزد‌ها بدون کنترل نرخ تورم ثمری برای کارگران ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷

دولتمردان بدون توجه خاص به شعار «حمایت از تولید ملی» امسال را تبدیل به سال «رکود ملی» کرده‌اند که درا ین میان بیشترین آسیب به کارگران وارد می‌شود.

یک فعال کارگری در کرمان معتقد است دستمزد فعلی کارگران با توجه به تورم موجود حتی کفاف ۵۰ درصد هزینه‌های زندگی خانوار كارگری را هم نمی‌دهد.

عباس کاربخش، دبیر خانه كارگر كرمان با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: متاسفانه هیچ‌گونه برنامه خاصی جهت مهار تورم وجود ندارد و هر روز شاهد افزایش افسار گسیخته قیمت کالا‌های مصرفی هستیم.
او افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه و افزایش هزینه‌ها، افزایش دستمزد به تنهایی جوابگوی معیشت كارگران نیست، و افزایش حداقلی دستمزد‌ها بدون کنترل نرخ تورم ثمری برای کارگران نخواهد داشت و قدرت خرید آنان همچنان در سطح نازلی باقی خواهد ماند.
کاربخش اضافه کرد: وقتی پول ملی ارزش جهانی خود را از دست می‌دهد فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه گسترش یافته و این فاصله به سادگی قابل رفع نیست.
او بابیان اینکه فشارهای اقتصادی بر ضعیف‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه افزایش یافته است، عنوان‌ کرد: ساماندهی وضعیت اقتصادی موجود کار بسیار سختی است چرا که ترمیم آسیب‌های فعلی سال‌ها به طول می‌انجامد.
دبیر خانه کارگر کرمان با تاکید بر شعار امسال، افزود: مسئولان و دولتمردان بدون توجه خاص به شعار «حمایت از تولید ملی» امسال را تبدیل به سال «رکود ملی» کرده‌اند که درا ین میان بیشترین آسیب به کارگران وارد می‌شود.
این فعال كارگری وابستگی صنایع داخلی به ارز خارجی را منفی ارزیابی کرد و گفت: وابستگی صنایع داخلی به ارز خارجی هم اکنون قدرت تولید را از صنایع ما سلب کرده است.
او در خاتمه گفت: دولت با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت از کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی و به روز رساندن امکانات آنان در جهت حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و امکانات رفاهی لازم می‌تواند گام موثری در جهت حمایت از کارگران و کارفرمایان بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز