خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شیراز:

تامین حداقلی معیشت به مهم‌ترین دغدغه كارگران تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹

با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دولت مبنی بر کاهش قیمت‌ ارز، کارگران انتظار تاثیرگذاری این كاهش بر معیشت خود را داشتند اما در بازار نه تنها قیمت‌ها كاهش نیافته است بلكه همچنان به سیر صعودی‌اش ادامه می‌دهد.

دبیر خانه کارگر شیراز اعلام کرد: ادعای كاهش قیمت ارز تاثیری بر قیمت كالاهای اساسی و به تبع افزایش قدرت خرید كارگران نداشته است.

علی راستگو با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز بیشترین آسیب را به كارگران و سایر اقشار ضعیف جامعه وارد کرده است، به ایلنا گفت: با توجه به تبلیغات رسانه‌ای دولت مبنی بر کاهش قیمت‌ ارز، کارگران انتظار تاثیرگذاری این كاهش بر معیشت خود را داشتند اما در بازار نه تنها قیمت‌ها كاهش نیافته است بلكه همچنان به سیر صعودی‌اش ادامه می‌دهد.

راستگو با بیان اینکه مسئولان دولتی سوء مدیریت خود را پشت آثار تحریم‌های اقتصادی غرب پنهان کرده‌اند، اظهار داشت: مسئولان دولتی باید نتیجه مدیریت خود را بپذیرند و همه مسائل و مشکلات اقتصادی اخیر را به گردن تحریم‌ها نیاندازند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه دولت باید عملی روشن در این خصوص انجام دهد، ادامه داد: در طول نوسانات بازار ارز مهم‌ترین دغدغه کارگران و سایر اقشار ضعیف، تامین حداقلی معیشت خانواده‌های‌شان بوده است.

به گفته وی سالهای گذشته نرخ دلار هیچ نقشی در زندگی مردم نداشت واین مورد فقط در دست کار‌شناسان اقتصادی بررسی و تحلیل می‌شد اما امروزه برای خرید کوچک‌ترین كالای مصرفی باید نگران قیمت دلار باشیم.

دبیر خانه کارگر شیراز اضافه کرد: اگر به مشکلات مردم به ویژه به مشکلات اقتصادی توجه‌ای نشود، دولت باید منتظر خسارات ناشی از بروز مشکلات اجتماعی وفرهنگی از سوی مردم باشد که گاهی اوقات غیر قابل جبران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز