خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی طرح کرد:

انتقاد از اجبار پرسنل داروخانه‌ها به گذراندن دوره آموزشی انجمن داروسازان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۰۳

چکیده: ‌ «اجبار کارکنان داروخانه‌ها به پرداخت مبلغی بیش از ۳۰۰ هزار تومان برای یک آموزش ۳۰ یا ۴۰ ساعته که مدرکش در سایر کشور‌ها معتبر نیست، در شرایط سخت معیشتی فعلی غیر قابل قبول است.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارکنان داروخانه‌های کشور از اجبار پرسنل «نسخه پیچ» داروخانه‌ها به گذراندن دوره آموزشی انجمن داروسازان ایران که در آبان ماه برگزار می‌شود انتقاد کرد.

«هادی ابوی» در این باره به ایلنا گفت: آموزش کارکنان داروخانه‌ها در گذشته به صورت استاد – شاگردی صورت می‌گرفت اما از سال ۷۶ به بعد، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با همکاری انجمن‌های صنفی، کارکنان داروخانه‌ها را آموزش می‌داد.

وی ادامه داد: در حالی که انجمن‌های صنفی وظیفه ثبت نام و هماهنگی را بر عهده داشتند، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با کمک اساتید رشته داروسازی به آموزش کارکنان داروخانه‌ها می‌پرداخت.

این فعال صنفی در ادامه با انتقاد از تصمیم عجولانه دولت دهم در ماه‌های آخر عمرش مبنی بر واگذاری آموزش کارکنان داروخانه‌ها به انجمن داروسازان ایران بیان کرد: این انجمن یک تشکیلات کارفرمایی است که نه در وزارت کار بلکه مطابق قانون احزاب در وزارت کشور به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: اجبار کارکنان داروخانه‌ها به پرداخت مبلغی بیش از ۳۰۰ هزار تومان برای یک آموزش ۳۰ یا ۴۰ ساعته که مدرکش در سایر کشور‌ها معتبر نیست، در شرایط سخت معیشتی فعلی غیر قابل قبول است.

به گفته ابوی، سرفصل‌های آموزشی مطرح شده توسط انجمن داروسازان ایران بیشتر درباره شیوه نگهداری محصولات آرایشی و بهداشتی است و آنطور که به نظر می‌رسد با کیفیت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قابل قیاس نیست.

این فعال صنفی در ادامه با اشاره به اطلاعیه غیر قانونی انجمن داروسازان ایران که به همه داروخانه‌های کشور ابلاغ شده است گفت: در این اطلاعیه آمده است مسئولیت آموزش پرسنل نسخه پیچ داروخانه‌ها با این تشکل کارفرمایی است و چنانچه فردی این آموزش‌ها را نبیند از کار در داروخانه‌ها منع می‌شود.

وی تصریح کرد: چنین اطلاعیه‌ای با سیاست حفظ اشتغال موجود که سیاست اصلی دولت یازدهم است در تضاد است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارکنان داروخانه‌های کشور در پایان با اشاره به الزام پرسنل نسخه پیچ داروخانه‌ها برای عضویت در انجمن داروسازان ایران بعد از گذراندن دوره آموزشی گفت: دوره آموزشی فراگیر پایه صدور کارت شناسایی و عضویت در انجمن داروسازان ایران است در حالی که مطابق قانون اساسی، هیچ کسی را نمی‌توان به اجبار عضو تشکل یا انجمنی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز