خبرگزاری کار ایران

توسط شرکت طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس صورت گرفت؛

اعمال فشار برای پیمانکاری شدن ۴۳ کارگر انتقالی معدن البرز غربی

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۹۷۳

اعمال فشار شرکت طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس برای تبدیل وضعیت قرارداد کار ۴۳ نفر از کارگران دائمی انتقالی معدن زغال سنگ البرز غربی به طبس باعث شده است تا این کارگران از دریافت مزایای قانونی محروم شوند.

شماری از کارگران معدن زغال‌سنگ تعطیل شده البرز غربی که از حدود سه سال پیش محل کارشان به معدن زغال‌سنگ طبس منتقل شده است، در تماس با خبرنگار ایلنا از اعمال فشار کارفرمای جدیدشان برای تسویه حساب و امساء قرارداد موقت کار خبر می‌دهند.

این کارگران که تعداد آنها  ۴۳ نفر است از دی ماه سال ۹۳ و پس از آنکه فعالیت معدن زغال‌سنگ البرز غربی متوقف شد، به معدن زغال سنگ پرورده که از واحدهای زیر مجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران محسوب می‌شود، منتقل شده‌اند.

کارگران یاد شده که به صورت رسمی در استخدام معدن البرز غربی مشغول کار بوده‌اند برای سپری کردن ایامی که تا زمان بازنشستگی آنها باقیمانده است به شرکت پرورده منتقل و به فعالیت‌هایی همچون امور فضای سبز، نگهبانی و خدماتی مشغول شدند. 

اکنون پس از گذشت سه سال از این جابجایی کارگران یاد شده از اعمال فشارهای کارفرمای جدید خود برای تبدیل وضعیت استخدامی انتقاد می‌کنند.

این کارگران که تا رسیدن به شرایط بازنشستگی تنها یکی، دو سال فاصله دارند، در توجیه علت این مخالفت افزودند:  به دلیل نبود امنیت شغلی، تاکنون با پیشنهاد مدیران شرکت طرح  توسعه معادن زغال سنگ طبس  برای تسویه حساب و امضا قرارداد پیمانکاری مخالفت کرده‌ایم، می‌دانیم که در قرارداد پیمانکاری هیچ ضمانتی برای استمرار رابطه کاری و دریافت مزایای انگیزشی وجود ندارد.

 آنها می‌گویند اکنون چند وقتی است که به دلیل همین مخالفت از طرف عوامل کارفرما تحت فشار قرار گرفته‌اند و برخی از مزایای شغلی که تاکنون به آنها پرداخت می‌شده است بی‌دلیل متوقف شده است و همین مسئله به کابوسی برای محاسبه مستمری های بازنشستگیمان تبدیل شده است.

به گفته  این کارگران در همین رابطه آنها چند روز قبل به دفتر سازمان  توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران در تهران مراجعه کرده و با وعده رسیدگی به مشکلاتشان بازگشته‌اند و با این حال اعمال فشارها همچنان ادامه دارد.

در این رابطه «امید فلاح » مدیر عامل شرکت طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس در گفتگو با ایلنا  گفت:این ۴۳ کارگر به زودی به همراه حدودا ۲ هزار کارگر دیگر تحت مسئولیت شرکت پیمانکار ی هستند در معدن زغال سنگ پرورده شرقی مشغول کار خواهند شد.

او با بیان اینکه شرایط کار این کارگران همانند قبل خواهد بود افزود:این کارگران از این پس  با پیمانکار قرار داد کار خواهند داشت  ومطالبات مزدی خود را از پیمانکار دریافت خواهند کرد.

به گفته مجری طرح زغالسنگ طبس ، شرکت طرح توسعه معادن برای تامین  امنیت شغلی کارگران انتقالی البرز غربی از شرکت پیمانکار تعهدات لازم را اخذ می کند تا زمینه بازنشستگی انها در یکی دو سال آینده فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز