خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

نامه‌ای به‌منظور سلب صلاحیت مطهری تقدیم هیات رییسه مجلس نشده است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای به‌منظور سلب صلاحیت علی مطهری به هیات رییسه مجلس تقدیم نشده است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به مراجعه تعدادی از نمایندگان به‌منظور بازپس گیری امضاهای خود از نامه‌ای که ادعا شده جهت سلب صلاحیت مطهری از حضور در جایگاه نایب‌رییسی مجلس تهیه شده، گفت: عده‌ای از نمایندگان به هیات رییسه مراجعه کردند که با بازپس‌گیری امضاهای خود مانع از انجام این کار شوند.

او ادامه داد: با این حال، درنهایت به دخالت یکی از نمایندگان مقرر شد که این موضوع در جلسه‌ای با حضور امضاکنندگان، آقای پزشکیان به‌عنوان نایب رییس نخست مجلس و خود آقای مطهری مورد بحث قرار بگیرد و پس از آن در این باره تصمیم‌گیری شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نماینده‌ای که مانع از بازپس‌گیری امضاها توسط نمایندگان شد و پیشنهاد تشکیل جلسه در این‌باره را مطرح کرد، خود از امضاکنندگان این نامه نبوده، گفت: نکته اول این است که باتوجه به این‌که احتمالاً سوءتفاهم نمایندگان از صحبت‌های آقای مطهری، منجر به بروز این مشکل شده، یکی از نمایندگان پیشنهاد کرد در جلسه‌ای این سوءتفاهم مرتفع شود و درنتیجه یک‌باره این موضوع مختومه شود و همگی امضای خود را پس بگیرند و مسئله حائز اهمیت دیگر این‌که تا جایی که بنده اطلاع دارم، اساساً چنین نامه‌ای تقدیم هیات رییسه نشده است.

عضو فراکسیون امید در مجلس با بیان این‌که موضوع سلب صلاحیت آقای مطهری از دو جنبه قابل بررسی است، گفت: درصورتی که شکایت وارده نسبت به مسائل مربوط به شخص ایشان به‌عنوان یک نماینده مطرح شده باشد، بنابر قانون این مسئله باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد.

او اضافه کرد: با این حال، درصورتی که این شکایت نسبت به عملکرد آقای مطهری به‌عنوان نایب رییس مجلس ایراد شده باشد، بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس این شکایت باید در کمیسیون آیین‌نامه داخلی، با حضور اعضای این کمیسیون و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه به صحن علنی مجلس گزارش می‌شود و درنهایت بنابر رای نمایندگان در صحن، تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

یوسف‌نژاد در پایان با بیان این‌که در حال رایزنی برای حل این مشکل در جلسه‌ای دوستانه هستیم، تصریح کرد: تاکنون هیچ نامه‌ای به‌صورت رسمی ازسوی شکایت‌کنندگان به هیات رییسه تقدیم نشده و صرفاً به‌صورت شفاهی مسائلی از سوی برخی از نمایندگان مطرح شده است.

کد خبر : ۴۰۶۷۱۹