خبرگزاری کار ایران

توفیق خدمت از یاران احمدی‌نژاد سلب شد!

نمایندگان اصولگرا، مخالف تغییر فرمانداران

استاندار خراسان جنوبی در احکام جداگانه‌ای برخی بخشداران این استان را تغییر داد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در احکامی جداگانه از سوی استاندار خراسان جنوبی، سلمان شبانی به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان فردوس، محمدحسین نخعی به عنوان سرپرست بخشداری سده از توابع شهرستان قاینات، غلامرضا اسماعیل‌زاده به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان طبس، محمدرضاسالاری به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان سربیشه و محمدعلی شیردل به عنوان سرپرست بخشداری دستگردان از توابع شهرستان طبس منصوب شدند.

در این احکام اظهار امیدواری شده است، بتوانند باتوکل به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید موفق و موید باشند.

برپایه این گزارش، تغییرات انجام شده در راستای اجرای مکاتبات وزارت کشور در سال ۹۴ و ۹۵ بوده که به زمان انتصاب استاندار جدید ختم شده و به صورت موقت تا انتصاب بخشداران جدید است.

واکنش‌ها نسبت به تغییرات مدیران

امیر حسنخانی نماینده اصولگرای فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از این این تغییرات ابراز بی‌اطلاعی کرده است و از بی‌توجهی به نظرهای نمایندگان اصولگرای استان انتقاد کرده است.

محمدباقر عبادی نماینده بیرجند نیز در گفت‌و‌گویی تاکید کرده است که مردم نمی‌پذیرند به مجمع نمایندگان استان بی‌احترامی شود و خبر تغییر مدیران را از کوچه و بازار بشنوند.

عزل و نصب‌ها ادامه دارد ...

برخی پایگاه‌های خبری همزمان با شروع موج تغییرات در خراسان جنوبی نوشتند که این تغییرات در روزهای آینده ادامه‌دار خواهد بود.

یکی از این پایگاه‌های اینترنتی نوشته است اسماعیلی از قاین نیز گزینه جدی معاونت سیاسی به جای حسینی خواهد بود. از احمد موهبتی نیز در این حوزه نام برده شده است.

از سویی دیگر خبر می‌رسد حسین مرادی سرپرست فرمانداری بشرویه شده است. علی باقری فرماندار سابق گفته استاندار با ادامه مأموریتم در وزارت کشور موافقت نکرده است. باقری از بازگشت خویش به اداره متبوعش خبر داد و گفت: اول مرداد ماه در آن اداره مشغول به کار خواهم شد. باقری ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ به عنوان فرماندار بشرویه جایگزین مهدی‌نژاد شده بود اما حالا حسین مرادی به عنوان سرپرست معرفی شده است.

همچنین پایگاه‌های اینترنتی محلی از حسین اسماعیلی به عنوان سرپرست فرمانداری فردوس نام برده‌اند. محمدرضا رجبی‌مقدم فرماندار سابق فردوس که از دولت احمدی‌نژاد در این مسئولیت قرار داشت خبر عزل خود را تایید کرده و گفته حالا که بعد از یازده سال توفیق خدمت از من سلب شده به جهاد سازندگی باز می‌گردم. حجت الاسلام و المسلمین بابایی ماهانی امام جمعه فردوس نیز از عزل رجبی‌مقدم انتقاد کرده است.

رجبی مقدم با بیان اینکه من در یکی از روستاهای بشرویه به دنیا آمده‌ام، گفت: برای خدمت و با شوق فراوان به استان خودم بازگشتم و اکنون پس از ۱۱ سال توفیق خدمت از ما سلب شد!

همچنین مهدی فرجامی فرماندار خوسف نیز جای خود را علیرضا فاطمی داده است. فرماندار سابق خوسف گرایش نزدیک به جبهه پایداری داشت و از جمله مدیران باقی مانده از دولت احمدی‌نژاد بود که وی نیز به جهاد کشاورزی بازخواهد گشت.

فرماندار سرایان از جمله دیگر افرادی است که احتمال تغییر وی وجود دارد شنیده می‌شود قرار است فرماندار اسبق نهبندان در سمت مدیرکلی امور جذب و سرمایه گذاری استانداری مشغول فعالیت شود. علاوه بر این جابجایی نخعی‌نژاد معاون عمرانی استانداری نیز قطعی شده است. در ادامه این روند اقدامات قاطعی انجام خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد چند نفر معلوم‌الحال سیاسی با استان بازی کنند و اگر لازم باشد اسامی این افراد را به مردم اعلام می‌کنیم!،

پیش از این استاندار خراسان جنوبی گفته بود مسئولانی را که ساکن محل خدمت نباشند از مسئولیت عزل خواهد کرد.

کد خبر : ۳۹۱۸۲۲