خبرگزاری کار ایران

پارسایی به ایلنا خبر داد:

طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مدیران تقدیم هیات رئیسه شد / تکمیل طرح در نشست شب گذشته کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح ساماندهی حقوق و دستمزد پایه بخش عمومی ویژه مقامات و مدیران به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اعلام خبر برگزاری نشست شب گذشته کمیسیون اصل ۹۰ برای تدوین پیش‌نویس طرح ساماندهی حقوق‌ و دستمزد مقامات و مدیران، اعلام کرد: کمیسیون اصل ۹۰ در دو هفته‌ای که از زمان تشکیل کمیسیون می‌گذرد، تمام مدت درگیر بررسی موضوع فیش‌های حقوقی بودیم و همچنین برای جلوگیری از تکرار آن نیز طرحی در این کمیسیون تهیه شد.

او گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در جریان تهیه این طرح، از کمک و همکاری مرکز پژوهش‌ها، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مجلس استفاده کرده است و طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مدیران پس از تکمیل در نشست شب گذشته کمیسیون اصل ۹۰، صبح امروز تقدیم هیات رئیسه شد تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان این‌که طرح  ساماندهی حقوق و دستمزد مدیران شامل ۱۱ ماده و چند تبصره است، یادآور شد: در این طرح سطحی برای حداقل حقوق و مزایا و پاداش درنظر گرفته شده تا راه گریز و منفذی برای سوء استفاده افراد مسدود وجود نداشته باشد.

پارسایی در پایان تصریح کرد: براساس این طرح جدید، ناخالص پرداختی ماهانه به روسای سه قوه، معاون رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان نمایندگان، وزرارء و استانداران و همترازان مقامات مذکور و معاونان و مشاورزان آن‌ها نباید از یک و نیم برابر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری تجاوز کند.

کد خبر : ۳۹۱۲۴۰