خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر ۶۰ امضا برای استیضاح ربیعی وجود دارد، چرا اسامی را به رسانه‌ها نمی‌دهند؟

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید با انتقاد از طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در صورتی که این استیضاح ۶۰ امضا داشته باشد، به صورت مخفیانه و بدون اطلاع فراکسیون امید جمع‌آوری شده است.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در واکنش به طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، عنوان داشت: آقای وکیلی مرتکب اشتباه شده‌اند و گویا به‌خاطر یک مسئله شخصی این استیضاح را مطرح کرده است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر جمع شدن بیش از ۶۰ امضا برای این استیضاح، خاطرنشان کرد: درصورتی که این ۶۰ امضا واقعاً وجود دارد، چرا اسناد آن در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌گیرد؟

عضو فراکسیون امید در ادامه متذکر شد: حتی اگر این امضا‌ها واقعی باشد، مخفیانه جمع‌آوری شده و فراکسیون امید در جریان آن قرار نداشته است.

کواکبیان همچنین به بیانیه محمدرضا عارف در مخالفت با استیضاح اشاره و تصریح کرد: البته اینکه بگوییم برای استیضاح‌ها با دولت هماهنگ می‌کنیم، درست نیست و خود آقای عارف هم این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، به نظر می‌رسد، دو نفر از نمایندگان تهران و از اعضای فراکسیون امید، با انگیزه‌های شخصی به دنبال به جریان افتادن این استیضاح بوده‌اند که گویا در پی تذکرهایی که از سوی رئیس و اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون امید درخصوص بی‌جا بودن طرح این استیضاح در موقعیت زمانی فعلی داده شده، از پیگیری آن پشیمان شده‌اند.

این درحالی است که یکی از این دو نماینده پس از اتمام جلسه علنی مجلس از حضور در راهرو و مواجهه با خبرنگاران خودداری کرد و نماینده دیگر نیز که برای دقایقی در جمع خبرنگاران حاضر شد، اعلام کرد: امروز قصد مصاحبه ندارم!

به هر تفسیر آن‌چنان که پیدا است، موضوع استیضاح‌های دوقلوی وزرای کار و اقتصاد ازسوی دو نماینده مجلس دهم، باتوجه به مخالفت صریح فراکسیون امید، صرفاً در حد یک موج و جریان‌سازی رسانه‌ای باقی ماند.

کد خبر : ۳۹۰۰۳۴