خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در نطق میان‌دستور:

بحران خشکسالی و بیابان‌زایی، کمتر از بحران امنیتی داعش نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از اینکه وضعیت بحرانی خشکسالی و بیابانی کشور کمتر از بحران امنیتی و دشمنان خارجی مانند داعش نیست، ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور رفع این موارد را مد نظر قرار دهد.

به گزارش ایلنا، بهرام پارسایی در نشست علنی امروز -دوشنبه، ۲۴ خرداد- مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود، گفت: عرایض اینجانب در مورد دو بند از مواد آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر ماده ۴۲ که اعضای کمیسیون تخصصی بر اساس تخصص، سوابق اجرایی و سابقه عضویت در کمیسیون مورد نظر انتخاب شوند و دیگری ماده ۴۱ تبصره یک که رای گیری بدون حضور داوطلبان کمیسیون ها در کمیسیون بررسی شده و روسای شعب هم در زمان رای گیری زمانی که می خواهند به عنوان عضو یک کمیسیون انتخاب شوند در شعبه حضور داشته باشند که متاسفانه این موارد لحاظ نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما مشکلاتی که اینجانب عرض می نمایم را می توان به تمامی کمیسیون‌های مجلس تعمیم داد؛ اینجانب تنها نماینده بخش خصوصی، سرمایه‌گذار صنعت و معدن و تولید هستم که به واسطه همین، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس و مدیرعمل تعاونی‌ها صنعتی معدنی استان نیز هستم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: حوزه انتخابیه اینجانب با وجود داشتن صنایع الکترونیکی شیراز، صنایع آی تی و آی‌تی‌آی، پتروشیمی و پالایشگاه و همچنین با وجودی که شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دو هزار واحد صنعتی از قطب های صنعتی کشور است اما با هزاران مشکل عدیده روبرو است.

پارسایی با انتقاد از روند انتخاب اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:  دیروز در انتخاب اعضای کمیسیون صنایع و معادن و دیگر کمیسیون ها اتفاقات نگران کننده ای رخ داد و آیین نامه تنها چیزی بود که در آنجا جایگاهی نداشت؛ نمایندگان دارای دو دوره سابقه در این کمیسیون با وجود تحصیلات مهندسی مرتبط با صنایع رد شدند و از سوی دیگر نمایندگانی که می توانستند به عنوان مثال در کمیسیون های فرهنگی موثر باشند به عضویت این کمیسیون درآمدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: دکترای انرژی از ورود به کمیسیون انرژی باز ماند؛ این موضوع که روسای محترم شعب تجربه و تخصص آیین نامه را مدنظر نداشتند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مگر همین چند روز پیش ما سوگند یاد نکردیم که امانت و تقوا را رعایت کنیم؟ آیا حق انتخاب اعضای کمیسیون به شما روسای شعب واگذاری یک امانت نبود؟ قرار است سیاست های بخش صنایع و معادن در کمیسیون مربوطه بررسی و بحث گردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فردی که علم و تجربه کافی در حوزه صنعت ندارد مشکل صنعت را می داند یا فردی که با پوست، گوشت و استخوان خود این دردها را کشیده و چشیده است، گفت: کدام یک از روسای شعب در طی ۸ سال بی ثباتی حاکم بر کشور دستی در تولید داشته و کمرش زیر بار سوء مدیریت اجرایی خم شده است؟

وی ادامه داد: کاهش ناگهانی ارزش پول ملی باعث ورشکستی واحد تولیدی کدام یک از شما اعضا شده؟ احضاریه بانکی برای مصادره ملک کدام یک از شما صادر شده که برای آبرویتان تنتان بلرزد؟ آرامش خانواده کدام یک از شما بهم خورده؟ کدامتان با عرق جبین و هزاران مشکل تمام درآمدتان را برای بهره و جریمه تاخیر بانکی دو دستی تقدیم به بنگاه داری بانکی کشور نمودید؟کدام یک برای تاخیر یک روزه پرداخت بیمه کارگران جریمه شده اید و کدام یک شغل ایجاد کرده اید؟

پارسایی ادامه داد: آیا پیام رهبر فرزانه‌مان  را که از بیکاری جوانان اظهار شرمندگی کردند شنیدید؟ آیا راه حل مشکلات اشتغال، تولید و صنعت که بیشتر آن در کمیسیون صنایع و معادن رقم می خورد با سیاسی کاری و لابی گری قابل حل است یا سپردن کار به کاردان؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با سیاسی کاری نمی توان معضل اشتغال را حل کرد، یادآور شد: همچنین به دغدغه معظم‌له نمی‌توان پرداخت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: آیا به بهای رایزنی برای رئیس شدن یا عضو هیات رییسه بودن در کمیسیون‌ها، منطق، عقل و منافع ملی را باید زیر پا گذاشت؟

وی با بیان اینکه بگذارید به دور از سیاسی کاری و اغراض سیاسی مردم طعم آرامش و رونق را بچشند، تصریح کرد: بگذارید با کارهای تخصصی در ایجاد اشتغال اثرگذار باشیم و گرد یاس و افسردگی را از چهره خانوده ها و جوانان بزداییم.

وی ضمن طرح سوالی خطاب به روحانیت کشور، گفت: آیا در ماه مبارک رمضان فقط خوردن و آشامیدن باعث ابطال روزه می شود یا خوردن حق دیگران و عدول از سوگند یادشده؟

پارسایی با یادآوری حضور باشکوه مردم در انتخابات اسفند ۹۴، گفت: این مشارکت باشکوه برای ایجاد تغییرات در وضعیت اقتصادی کشور رقم خورده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این نطق را به دو دلیل ارائه کردم که صنعت گران و تولیدکنندگان عزیز که برای اولین بار با داشتن نماینده ای از جنس خودشان در مجلس دل در گرو حل مشکلات داشتند بدانند که از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرده ام بلکه روسای شعب من را از این مسئولیت معاف نمودند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به مردم حوزه انتخابیه و تمامی مردم کشور، گفت: من نیامده ام که فقط یک کرسی را در مجلس اشغال و نظاره گر باشم بر سوگندی که خورده ام استوار هستم و هر جایی که حق کشی و بی عدالتی ببینیم ساکت نخواهم نشست.

وی ضمن درخواستی از رئیس جمهور خطاب به ایشان، گفت: با آنکه می دانیم وارث دولتی با صدها مشکل اقتصادی هستید و نفت  در دولت شما به زیر ۳۰ دلار رسید اما با درایتی که در شما سراغ داریم امیدوار هستیم نسبت به رفع مشکلات استان فارس قبل از پایان کار دولت یازدهم و به امید خدا قبل از انتخاب جنابعالی برای دوره دوم حل شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،  با تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خود، بر لزوم رفع این مشکلات از سوی رئیس جمهور تاکید کرد و گفت: رفع مشکل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری میان رود بسیار لازم است زیرا بیم آن می رود که تبدیل به آثار میراثی و فرهنگی گردد البته مشکلات زیست محیطی در حوزه انتخابیه اینجانب به حدی است که منابع ملی و طبیعی در آتش می سوزد ولی حتی یک بالگرد برای اطفای حریق در دسترس نداریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه وضعیت بحرانی خشکسالی و بیابانی ما کمتر از بحران امنیتی و دشمنان خارجی مانند داعش نیست، ادامه داد: امیدواریم رئیس جمهور محترم این موارد را مد نظر قرار داده و  نسبت به رفع آنها اقدام کند.

کد خبر : ۳۸۰۴۵۴