خبرگزاری کار ایران

شکست هشتاد و سه درصدی یک فراکسیون؛

مدیران هیات رئیسه اصولگرایان ناکام در رسیدن به بهارستان +جدول وضعیت

نتایج انتخابات در سراسر کشور نشان می‌دهد اعضای فراکسیون اصولگرایان با حداقل اقبال عمومی مواجه شده‌اند و از راهیابی به مجلس بازمانده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به رهبری حداد عادل و سخنگویی علیرضا زاکانی نقش موثری در تهیه لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان ایفا کرد. با این حال نتایج انتخابات در سراسر کشور نشان می‌دهد اعضای این فراکسیون با حداقل اقبال عمومی مواجه شده‌اند و از راهیابی به مجلس بازمانده‌اند.

از بیست و نه نماینده عضو هیئت رئیسه این فراکسیون در مجلس نهم، تنها پنج نفر توانستند یک بار دیگر اعتماد همشهری‌های خود را جلب کنند و مدت نمایندگی خود را برای چهار سال دیگر تمدید کنند. به عبارت دیگر هشتاد و سه درصد رهبران فراکسیون تندروها در ورود به مجلس ناکام مانده‌اند.

کدام افراد در هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان حضور خواهند داشت؟

همانطور که جدول زیر نشان می‌دهد، از میان پنج عضو باقی مانده فراکسیون سه نفر از استان خراسان و دو نفر از استان اصفهان هستند که باید برای زنده نگه داشتن این فراکسیون تلاش کنند.

با وجود اینکه موفقیت مشهدی‌ها در انتخابات از اصفهانی‌ها بیشتر بود، اما حضور افرادی مثل ابطحی و حاجی دلیگانی که از شهرستان‌های اصفهان به مجلس راه یافته‌اند نیز به کمک سالک خواهد آمد. از سویی نباید از نمایندگان قم غافل شد که حضورشان در هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان می‌تواند در تقابل اصولگرایان با لاریجانی تاثیرگذار باشد.

فراکسیون 2

کد خبر : ۳۵۳۱۶۴