خبرگزاری کار ایران

مربیان خارجی نگاه از بالا به پایین دارند؛

جلالی: تعطیلی‌ها لیگ را بی‌کیفیت می‌کند/تغییری در سبک بازی تیم کی‌روش نمی‌بینم

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۴۵۰

سرمربی سایپا گفت: روند تغییر نسل در تیم‌ملی خوب است ولی در سبک‌بازی تیم‌ملی تغییر عمده‌ای نمی‌بینیم.

به گزارش ایلنا، مجید جلالی‌درباره تعطیلات مداوم لیگ‌برتر به دلیل برپایی اردوی تیم‌ملی اظهار کرد: این وقفه‌ها بستگی به این دارد که ما منافع ملی را در اولویت بگذاریم یا منافع باشگاه‌ها را. اگر صرفا بخواهیم از دید لیگ برتر به این تعطیلی‌ها نگاه کنیم، قطعا چند عارضه دارد که کیفیت فنی مسابقات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی از این عارضه‌ها این است‌تیم‌هایی که دوران آماده‌سازی خود را دیرتر شروع کرده و برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌اند این فرصت را دارند که برنامه‌ریزی کنند و از این جهت تفاوتی با تیم‌های بابرنامه ندارند.

سرمربی سایپا که با رادیو ورزش گفت و گو می‌کرد، خاطرنشان کرد: همیشه در تمام لیگ‌های دنیا وقتی مسابقات شروع می‌شود، کیفیت بازی‌ها یک مقدار پایین است و تا بازیکنان با شرایط فنی و روحی و روانی آشنا شوند چند هفته‌ای طول می‌کشد. حالا تصور کنید بعد از سه هفته مسابقات تعطیل شود. این به بازیکنان یک استرس خاص می‌دهد و دوباره یکی دو هفته طول می‌کشد تا بازیکنان به شرایط گذشته برگردند.

جلالی تاکید کرد: وجود این وقفه‌ها لیگ برتر را بی‌کیفیت می‌کند و شما را در نقطه صفر و شروع قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است این وقفه‌ها از لحاظ بدنی هم به بازیکنان آسیب برساند، گفت: قطعا مشکل ایجاد می‌کند و عوارض جسمانی هم دارد. به عنوان مثال من الان به بازیکنانم ۵-۴ روز استراحت داده‌ام در حالی که این میزان استراحت در طول رقابت‌ها منطقی نیست، ولی اگر چنین کاری نکنم بازیکنانم ممکن است دچار افسردگی تمرینی و عوارض دیگری بشوند. ما مجبوریم خودمان را با شرایط موجود تنظیم کنیم.

سرمربی سایپا درباره اینکه آیا ضرورت دارد لیگ برتر به خاطر مسابقه با کشورهایی مثل گوام و هند ۲۰ روز تعطیل شود، تاکید کرد: تنها در یک صورت این تعطیلی بلندمدت می‌تواند ضروری باشد وگرنه هیچ توجیه دیگری ندارد و آن هم این است که ببینیم از تیم ملی چه می‌خواهیم. اگر می‌خواهیم صرفا برای بردن عمان و گوام لیگ را تعطیل کنیم که این کار را می‌شود با جمع کردن بازیکنان ۴۸ ساعت قبل از مسابقات انجام داد، ولی اگر می‌خواهیم در تیم ملی تغییرات عمده ایجاد کنیم، تعطیلی لیگ ضروری است.

جلالی در پاسخ به این سئوال که آیا این تغییرات در حال حاضر در تیم ملی شکل گرفته است یا خیر، گفت: من در مبحث تیم ملی روی دو موضوع تکیه می‌کنم. یکی تغییر نسل و دیگری تغییر سبک بازی. در حال حاضر تغییر نسل در تیم ملی با روند نسبتا خوبی دیده می‌شود ولی در سبک بازی تغییر عمده‌ای نمی‌بینم. امیدوارم وقتی لیگ را 20 روز برای تیم ملی تعطیل می‌کنیم این تغییر سبک بازی هم دیده شود. باید صبر کنیم و در آینده ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی همچنین درباره اینکه مربیان خارجی تیم ملی، لیگ فوتبال را به خاطر برگزاری اردوها بیشتر از مربیان داخلی تعطیل کرده‌اند، گفت: این به خاطر نگاه از بالا به پایین به فوتبال ماست که این مربیان دارند و در تمام این سال‌ها این نگاه بوده است. من به یک موضوع به صورت گذرا اشاره کردم. اگر صرفا می‌خواهیم برویم و تیم‌هایی مثل گوام را ببریم، می‌توانیم تیم ملی را ۷۲ ساعت قبل از آن مسابقه جمع کنیم، ولی اگر می‌خواهیم برای آینده تغییر سبک ایجاد کنیم، ضروری است که لیگ تعطیل شود. ما باید حوصله کنیم و ببینیم در چند ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز