خبرگزاری کار ایران

به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه؛

کارکنان وزارت نیرو به کوه " دالاخانی " در شهرستان سنقر صعود کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۱۲

جمع زیادی از کارکنان وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به قله " دالاخانی " در شهرستان سنقر کرمانشاه صعود کردند.

جمع زیادی از کارکنان وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به قله «دالاخانی» در شهرستان سنقر کرمانشاه صعود کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مهندس علیمراد مرادی‌مجد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در این مراسم، با تاکید بر اهمیت ورزش در سلامتی انسان، گفت: با توجه به افزایش روزافزون آلودگی‌های زیست محیطی، کوهنوردی علاوه بر تقویت قوای روحی و جسمانی می‌تواند نقش موثری در شادابی و نشاط افراد داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به رویکردهای وزارت نیرو در زمینه حفظ خاک و منابع آب تصریح کرد: با استفاده از برنامه‌هایی همچون «پاک سازی محیط در برنامه‌های کوهنوردی»، «ایجاد و فعال‌کردن گروه‌های همیار طبیعت»، «برگزاری همایش‌ها و ارائه تجربیات کوهنوردان در زمینه دوستی با طبیعت» می‌توان هم‌راستا با سیاست ‌گذاری‌ها گام مهمی برداشت.

به گفته وی برنامه صعود سراسری ۱۶۵ نفر از کوهنوردان وزارت نیرو به قله دالاخانی به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه(با بهره‌گیری از رویکرد پایداری محیط زیست در جهت گسترش سلامتی کارکنان) در تاریخ اول آبان انجام شد.

صعودهای سراسری برون مرزی

مالک حسین‌زاده، دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو، نیز درباره صعود کارکنان وزارت نیرو به قله دالاخانی نکاتی متذکر شد. وی با گلایه از حضور کمرنگ بانوان همکار اظهار کرد: براساس دستورالعمل صادره از سوی وزارت نیرو، در صعودهای سراسری باید ۳۰ درصد از خانم‌ها و ۷۰ درصد از آقایان حضور داشته باشند.

دبیر شورای ورزش وزارت نیرو با بیان اینکه خواستار تسهیل حضور زنان در مسابقات ورزشی همچون کوهنوردی است، گفت: همه تقویم برنامه‌های ورزشی وزارت نیرو در نیمه نخست سال جاری با موفقیت اجرایی شده و امید است تا پایان سال این رویه ادامه پیدا کند.

حسین‌زاده با اعلام اینکه با صعودهای برون مرزی نیز موافقت شده، اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد در آینده کارکنان بیشتری در صعودهای سراسری برون مرزی حضور داشته باشند.

وی از پیشنهاد خود مبنی بر انتصاب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به ریاست شورای ورزش صنعت آب و برق استان با توجه به پیگیری‌های وی سخن به میان آورد.

پیش از این، مهندس محمد مرادی به نمایندگی از هیات اجرایی برگزاری صعود سراسری در استان کرمانشاه گزارشی در این‌باره ارائه کرد. همچنین در بخش پایانی مراسم افتتاحیه نیز محمدباقر عیوضی، مربی درجه یک بین الملل و هیمالیانورد نکات فنی را درباره موارد ایمنی و کوه‌پیمایی متذکر شد.

در روز دوم مراسم صعود، کوهنوردان ابتدا با عبور از روستای قوری چای(از مسیر تنگی مصطفی) به چشمه سهیل رسیدند و پس از استراحت کوتاهی، صعود به پناهگاه دالاخانی آغاز شد. خوشبختانه پس از صعود موفقیت آمیز همه کوهنوردان، در مسیر برگشت از آثار تاریخی بیستون نیز بازدید به عمل آمد.

«دالاخانی» در حوزه ۳ شهرستان صحنه، سنقر و کنگاور در استان کرمانشاه قرار دارد. این رشته کوه زاکرس در شرق شهرستان سنقر با ارتفاع ۳۳۵۰ متر دارای ۳ قله به نام‌های «قله سهیل»، «کل فرج» و «قیط قلعه» است. دو رودخانه «دینور» و «گاماسیاب «از این کوه سرچشمه می‌گیرند. دالاخانی که جادذبه‌های زیادی در غرب کشور خلق کرده، یک واژه کوردی به معنی «آشیانه عقاب‌ها» است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز