خبرگزاری کار ایران

کریم ذوالفقاری:

کشاورزی کردستان دیگر سنتی نیست/ گندم استان با کیفیت‌ترین است

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۹۵۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گندم این استان را با کیفیت‌ترین و کم آفت‌ترین محصول ذکر کرد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری امروز در گردهمایی مسئولان و شرکت‌های تعاونی روستایی در سنندج با بیان اینکه سال 94 با بارش رحمت‌الهی کشاورزان بهره زحمات خود را دریافت کردند، اظهار داشت: بیشترین تولید گندم 740 هزار تن بوده و این نشان می‌دهد کشاورزی کردستان دیگر سنتی نیست.

وی تصریح کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان با وجود دستگاهی به نام اسب‌بخار به‌ازای یک هکتار از اراضی کشاورزی 1/82 درصد بالاترین عدد در کشور است و این جای خرسندی دارد.

ذوالفقاری گندم استان را با کیفیت‌ترین و کم آفت‌ترین محصول ذکر کرد و گفت: با عنایت استاندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی توانستیم کود مصرفی را تهیه کنیم، با وجود اینکه 66 درصد اراضی از نظر فسفات فقیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: زمانی 12 هزار هکتار کود مصرف می شد اما اکنون تمام سعی ما استفاده از کود در جهت تولید است و توانستیم این رقم را به 4 هزار و 800 تن برسانیم.

وی  با بیان اینکه در گذشته کشاورزان تمایل به بذر خود مصرفی داشتند، اظهار داشت: سال گذشته 16 هزار تن بذر برای کشاورزان اختصاص داده شد و امیدواریم امسال به 30 هزار تن برای کشاورزان افزایش پیدا کند.

ذوالفقاری با تاکید بر ایجاد سیلو برای نگهداری گندم گفت: متاسفانه جایی برای این مهم در نظر گرفته نشده و در راستای توسعه بخش کشاورزی باید به نقش مهم سیلوها توجه ویژه شود که باید دستگاه‌ها بیشتر به این امر تمرکز کنند.

وی گفت: 126 هزار هکتار از اراضی مربوط به بیمه کشاورزی است و جا دارد از دولت تقدیر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز